dimecres, 13 d’agost del 2008


Sergio creu que el català és "un dialecte"

El de l'Hospitalet és el capità de la selecció catalana de futbol

El migcampista català del Deportivo, Sergio González, ha manifestat al diari oficial del club gallec Depor Sport que "el català és un dialecte". Al llarg de tres pàgines, en una entrevista que recull el diari Avui, l'exjugador de l'Espanyol contesta a tot tipus de preguntes personals. En un moment de la conversa, la periodista li pregunta: "Quants idiomes parla?" El jugador diu que "bé, només el castellà". El català tampoc?", afegeix l'entrevistadora. I Sergio respon "sí, però el català és un dialecte, no és un idioma. Igual que el gallec. És com l'asturià. Això no són idiomes. Jo crec que són dialectes, no els considero idiomes. I l'anglès, tinc el del B.U.P."

Després de set anys a La Corunya, Sergio ha assegurat que "parlar-lo (el gallec) no el parlaré perquè vaig estar a Catalunya molts anys, vaig amb la selecció catalana, em considero un català com tots i no he parlat mai català. Em sembla una manca de respecte que, encara que aquií estic genial, parlés gallec i no català. Però l'entenc bé".


E-NOTICIES

Sense comentaris. Espero que el seleccionador català tingui en compte aquest tipus de declaracions. Algú que no entén la qüestió lingüística demostra la seva ignorància intel·lectual i l'inhabilita de jugar en una selecció catalana.

Ah!, és clar. Ara ho entenc. El tema dels dialectes s'estudiava a COU. I el nivell d'anglès a 3r de BUP era equivalent a l'Advanced oi? I els gallecs? Que n'opinen? Aquest paio no entén res de res. Ni aquí ni enlloc.