divendres, 1 d’agost del 2008

Etapa 2: Trinidad de Arre-Puente la Reina

Després dels 38 quilòmetres i de les gairebé nou hores de camí del dia anterior, el segon dia havia de ser lleuger ... doncs no! Va ser el dia que vam començar a caminar més d'hora; a dos quarts de sis ja agafàvem el camí per entrar a Pamplona. Eren dies de sanfermines i l'olor a cervesa es flairava. A més, el camino oficial estava tallat perquè a les vuit del matí havia de començar l'últim encierro. Per tant, vam haver de fer més volta. Un cop sortits de Pamplona, i amb un churrito per agafar forces, ens enfilem cap a Cizur Menor, on hi esmorzem. Sortint d'esmorzar tocava pujar cap amunt, fins l'Alto del Perdón. En aquesta pujada és on ens trobem per primer cop el nostre amic italià, que l'anirem veient al llarg dels diferents albergs. Un cop a dalt, només quedava baixar ... però quina baixada. Uterga, Muruzábal i Óbanos són els pobles que vam anar creuant fins arribar a Puente la Reina, final de la tercera etapa però que nosaltres ja hi havíem arribat en tant sols dues. Aquí és on s'uneixen els camins francès i aragonès. I encara que vam arribar força cansats, vam haver de córrer i tot per arribar a l'alberg Jakue. A la tarda, visita turística a Puente la Reina, amb el seu famós pont. És un pont romànic de sis arcades construit al segle XI per la reina doña Mayor, dona de Sanç III de Navarra, per facilitar el trànsit de peregrins sobre el riu Arga. I a l'hora de sopar uns francesos ens van obsequiar amb part del menjar que els havia sobrat. I a recuperar forces per a l'endemà.

En total, 28 quilòmetres en sis hores i mitja. I en dos dies, 66. No estava gens malament.