diumenge, 10 d’agost del 2008

Costabona-Roca Colom des de Vallter

Per no perdre el costum de caminar, aquest dimecres vam anar fins a Vallter per fer una petita travessa, la que ens porta al Costabona (2.467 metres) i, de tornada, al Roca Colom (2.505 metres). A dos quarts de nou comencem a pujar per darrere el restaurant de Vallter per enfilar-nos cap a la portella de Mantet. Pocs minuts després, però, ens desviem cap a la dreta per arribar al pla de la Coma i a la portella de Morens. A partir d'aquí, una plana inmensa ens anirà acostant primer cap al Roca Colom, encara que no hi acabem de pujar sinó que el voltem. Baixem fins les fonts del Tec i, després de passar pel coll de Pal, acabem d'enfilar-nos al Costabona. Just al coll de Pal, ens trobem amb una senyal que ens marca que hi passa el meridià de París, que va ser utilitzat per determinar la longitud del metre, allà cap el 1799. Descansem una mica al Costabona i reculem per fer el Roca Colom. D'aquí fins al final només ens queda repetir el trajecte anterior, arribant al cotxe a les 2 de la tarda. 5 hores de trajecte per fer uns 18 quilòmetres, amb un desnivell acumulat d'uns 800 metres.

Cal destacar el gran nombre d'animals amb què ens vam trobar durant el camí: vaques, cavalls, ovelles i isards.

El Gra de Fajol a l'esquerra i el Bastiments a la dreta

Arribant al Pla de la Coma. Al fons a l'esquerra, el Bastiments

La Portella de Morens

Vaques al fons

Isards carena amunt. En vam arribar a comptar més d'una vintena

Ja anem fent camí

Ens apareix el Costabona

Ja hem fet cim!

El meridià de París

Arribem al Roca Colom. El Costabona sembla que ens observi.