La figura de l'animal, promoguda per uns banyolins, passa dels adhesius a tasses i clauers
La popular figura del burro català, que molts automobilistes llueixen ja en forma d'adhesiu al cotxe, va guanyant terreny. Una empresa de Vilassar de Dalt, Fundimak Inyección, ha començat a comercialitzar articles de regal amb la figura d'aquest animal autòcton del país, que ha passat a ser una mostra de catalanitat com a rèplica al toro d'Osborne, un símbol d'espanyolitat. L'empresa està convençuda de les possibilitats comercials del burro català, de manera que ha tancat un acord amb els banyolins Jaume Sala i Àlex Ferreiro, inventors del dibuix dels adhesius, per tal de fer encara més popular l'animal.
L'acord implica que els banyolins, que tenen registrat el dibuix del burro català, en cedeixen els drets a Fundimak Inyección per tal que l'utilitzi per comercialitzar tot tipus d'articles de regal. De moment el burro català ja es pot trobar en clauers, pins, imants de nevera, tasses de cafè, tasses de tè, cendrers o recipients per deixar-hi les claus. Fundimak Inyección és una foneria, de manera que s'encarrega de tot el procés de fabricació dels articles metàl·lics, des de fondre el metall a fabricar el motlle o pintar la peça. Pel que fa als articles de ceràmica, s'elaboren en una empresa de Badalona, Gualart, si bé per encàrrec de l'empresa vilassarenca, que, com amb els objectes de metall, n'assumeix la comercialització.
La idea d'estendre la imatge del burro en altres objectes, a part dels adhesius que han fet populars els seus inventors banyolins, se li va acudir al responsable comercial de Fundimak Inyección, Tomás Ybargüengoitia. «De seguida vaig veure que la idea tenia possibilitats comercials, de manera que vaig anar a Banyoles a conèixer els que l'havien impulsada», explica Ybargüengoitia. A Banyoles va contactar amb Jaume Sala i Àlex Ferreiro, els pares de la idea i els que han iniciat la campanya de distribució d'adhesius. «Vam començar d'una manera molt senzilla a final de l'estiu passat, però la repercussió ha estat enorme», assenyala Sala. L'èxit de la idea i l'interès de l'empresa de Vilassar de Dalt van convènçer Sala que la projecció de la figura del burro català tenia camp per córrer. «Nosaltres treballem en les nostres coses, no ens dediquem a això, va ser l'interès de Fundimak el que ens va fer decidir a anar més enllà», indica Sala.
Els responsables de l'empresa estan convençuts que els productes que han començat a comercialitzar tindran èxit. «Fa poc que hem començat, però de moment no hi ha cap botiga que ens hagi dit que no hi està interessada», apunta Ybargüengoitia. El propietari de Fundimak Inyección, Anto
ni Santos, assegura que l'experiència de gairebé 30 anys de l'empresa és una garantia per als distribuïdors. L'empresa de Santos va créixer a remolc de la moda de fa uns anys dels pins, fins a arribar a tenir un centenar de treballadors. «Ara tenim setze persones en plantilla i molts treballadors que treballen pel seu compte als quals encarreguem feines», diu Santos. Entre els encàrrecs que ha assumit últimament aquesta empresa de Vilassar de Dalt hi ha la fabricació dels clauers del Fòrum de les Cultures de Barcelona i de la candidatura de Madrid com a ciutat olímpica el 2012.
Pel que fa a la distribució dels nous productes que incorporen la figura del burro, a Fundimak Inyección estan convençuts que, a més dels que hi veuen un símbol reivindicatiu, acabaran interessant als turistes que cada any visiten Catalunya. De moment, fins i tot El Corte Inglés de plaça Catalunya ha posat a la venda els nous articles de regal que duen la figura de l'animal. EUROPA PRESS.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada