diumenge, 12 de setembre del 2004

Els sindicats denuncien que l´aeroport fa un any que no té cap d´operacions

L´aeroport de Girona fa gairebé un any que funciona sense cap d´operacions, després que l´anterior marxés a una altra destinació per ordre d´Aen, que no ha nombrat encara el seu substitut, segons han denunciat els sindicats. UGT diu en un butlletí intern que, actualment, «hi ha una estructura directiva mínima» i que, a més, «malgrat l´augment constant de viatgers, es treballa amb una estructura de noranta persones».
Segons ha pogut saber Diari de Girona els sindicats representants dels treballadors de les instal·lacions de Vilobí d´Onyar es van reunir fa uns dies amb el nou director d´aeroports, Javier Marín, a qui van exposar els assumptes més greus que afecten l´aeroport. Pel que han explicat fonts sindicals, «vam demanar-li mesures urgents per solucionar els dèficits existents en materia de recursos humans, tècnics i organitzatius, l´activació de temes bloquejats a Madrid des de fa temps, la revisió de l´estructura i l´objectiu d´ampliar a 24 hores l´horari de l´aeroport als 365 dies de l´any; esperem que se´ns donin els resultats d´aquí a unes setmanes».
El nou pàrquing
D´altra banda l´alcalde de Vilobí d´Onyar, Joan Busquets, ha assegurat que un cop finalitzades les obres d´ampliació de l´aparcament de l´aeroport de Girona, que han començat fa uns dies, «es provocarà un gran canvi a tots els nivells i es notarà una gran diferència de com és ara». Busquets ha afirmat que el nou aparcament, que serà de pagament, «posarà ordre allà on ara no n´hi ha».
L´empresa Servià Cantó ha iniciat els moviments de terres i això, lògicament, ha provocat la pèrdua d´unes dues-centes places d´aparcament, cosa que es nota molt ja que hi ha conductors amb verdaders problemes per poder deixar el seu vehicle, com a mínim aparcat uns moments per carregar o descarregar maletes i passatgers de manera que no molesti els altres usuaris. L´alcalde de Vilobí d´Onyar ha explicat que, després del conveni signat a tres bandes entre l´Ajuntament, Aena i la Generalitat, «crec que les coses han de canviar. Dins de poc ja es podrà utilitzar una grua per treure els vehicles mal estacionats i, quan es faci pagar per aparcar, n´estic segur que sobraran places».
L´alcalde de Vilobí d´Onyar, Joan Busquets, ha dit també que la Generalitat no farà l´aparcament en el Centre Intermodal de Mercaderies (CIM) i que les obres que està fent Aena en l´estacionament de davant i al costat de la terminal aeroportuària «possiblement estiguin enllestides a finals d´aquest mateix any».
L´actual situació de l´aparcament, pel que han assenyalat membres dels sindicats aeroportuaris«és insostenible fins i tot per als treballadors perquè no poden deixar el cotxe ni per anar a la feina». Algunes persones han de deixar els seus vehicles estacionats a més d´un quilòmetre del seu centre de treball dins de la terminal i, quan pleguen a la nit, l´han d´anar a recollir a les fosques.
Aquest diari també ha pogut saber que, en els darrers mesos, s´han produït diversos robatoris dins dels cotxes aparcats a l´aeroport de Girona i que hi ha bandes organitzades en petits grups que els porten a terme en dies determinats de molta afluència, sobretot els caps de setmana. També durant aquests mesos d´estiu han estat sostrets del pàrquing tres vehicles de gran cilindrada que els seus propietaris havien deixats estacionats i havien marxat de viatge a l´estranger.
Fonts dels sindicats de l´aeroport esperen que, quan l´aparcament estigui acabat, «no solament hi hagi un espai reservat per a nosaltres, sinó que l´empresa a la qual s´adjudiqui la concessió posi una mica d´ordre a la disbauxa actual i una vigilància preventiva perquè no segueixi el descrèdit que ara tenim». DIARI DE GIRONA