Els responsables de la companyia aèria Britannia Airways acaben de conèixer un informe realitzat per investigadors espanyols sobre l´accident que va patir un dels seus avions a l´aeroport Girona Costa Brava el 14 de setembre de 1999. Aquest document, que assenyala mancances en l´aparell i la preparació de la tripulació, ha tardat cinc anys a fer-se públic a la Gran Bretanya, circumstància que ha provocat la indignació dels passatgers que ho van viure.
Investigadors espanyols han conclós que el Boeing 757 de Britannia Airways va entrar massa bruscament a l´aeroport Girona-Costa Brava en el seu segon intent d´aterrar després d´una tempesta. Això hauria fet saltar els llums de pista del tren d´aterratge i enlairament. Mentre feia la maniobra, l´avió es va tirar enrere i es va trencar la roda davantera del tren d´aterratge.
El mateix informe explica que el personal de vol no disposava d´informació detallada sobre la tempesta que afectava la zona de l´aeroport. Alhora, el document que difon BBC News assenyala que la tripulació no havia rebut un entrenament específic per afrontar-se a una situació com aquesta.
L´informe realitzat per investigadors espanyols fa deu recomanacions, entre les quals hi ha el suggeriment d´efectuar un redisseny de l´avió i entrenament obligatori de les tripulacions de vol perquè puguin tractar amb situacions similars. Aquella nit, va fer falta més d´una hora per rescatar tots els passatgers de l´avió.
Millores a la pista d´aterratge
El document també demana millores a la pista d´aterratge i enlairament de l´aeroport Girona-Costa Brava, millores en els advertiments meteorològics i en la preparació dels representants d´organitzacions humanitàries.
D´altra banda, BBC News també recorda que els passatgers s´han vist implicats en un procés complicat contra el touroperador del viatge, Thomson Holidays.
La setmana passada, alguns passatgers van poder llegir un estracte de l´informe dels investigadors espanyols, el contingut del qual els va fer manifestar la seva indignació. Un d´ells, Michael Pritchard -del País de Gal·les- viatjava a l´avió amb la seva esposa i el seu fill. Aquest home va dir que li «repugnava» que les autoritats espanyoles hagin tardat més de cinc anys a completar la seva investigació.
Catalina Allaway, de 35 anys i també del sud del País de Gal·les, era a l´avió amb la seva filla que llavors tenia vuit anys i ara encara no pot volar sense medicar-se. Allaway va lamentar el retard de l´informe i que encara no hagin aconseguit totes les respostes.
El director administratiu de Britannia Airways, Kevin Hatton, va afirmar que la fallada dels llums de la pista en els segons immediatament anteriors a aterrar va ser una de les causes clau del xoc. Hatton va explicar que «va ser una experiència molt traumàtica per a tots els involucrats i que la publicació de l´informe pot fer refrescar la memòria». El responsable de Britannia Airways va assegurar que «examinarem l´informe amb molta cura» i va afegir que la seva companyia «treballarà amb totes les parts rellevants per garantir que qualsevol recomancació apropiada es durà a terme».
D´aquí a pocs dies es compliran cinc anys de l´accident. Al gener, l´Audiència de Girona va arxivar definitivament la imputació contra els pilots i la controladora aèria imputats en el sinistre. Els 40 passatgers ferits ja han sigut indemnitzats. DIARI DE GIRONA.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada