dijous, 26 de juny del 2008

Mòbil

l'apunt CARLES RIBERA

Per un problema amb el mòbil, truco al servei d'atenció al client d'una companyia taronja. M'atén una senyora. No m'entén. Li parlo a poc a poc. Em diu que, si no entenc el castellà, em pot oferir l'atenció en anglès. Li dic que jo no tinc cap problema per entendre el castellà, ni l'anglès. Insisteix que no sap què li dic i em reitera l'opció de l'anglès. Li dic que faci el que vulgui, però que jo parlaré en català. Em diu que no tenen servei en català. Li dic que em sembla que sí. Em diu que m'esperi. M'espero. Deu minuts ben bons. Em surt una noia que parla català. Li explico el problema, el del telèfon. Em diu que he de trucar a un altre número. Ho faig. Respon una senyora diferent. Es repeteix la història, fins que em passen amb una noia que m'entén en català. Li explico per què truco. «Ja sé què vol, sóc la mateixa d'abans», respon. Ara tocaria queixar-me de la discriminació que patim els clients catalanoparlants. No ho faré. Si en una companyia gegant només hi ha una persona que atén en català, segur que és perquè els milers de clients catalans que hi truquen són menys exigents que jo. O sigui, que els que em foten són els meus compatriotes. A tots, moltes gràcies.

EL PUNT