diumenge, 8 de juny del 2008

Carta d'un lector a El Periódico

Professor frustrat després de la correcció d'exàmens
Jordi Navarro
Castelldefels

Acabo de corregir els exàmens de la tercera avaluació de geografia de tercer d'ESO. Han estat 38 de dues classes. Havien de ser més, però l'absentisme fa estralls. Hi he posat un mapa d'Espanya i un quadro amb els resultats de les eleccions del març (havien de calcular els percentatges i extreure'n conclusions). He preguntat pels estatuts d'autonomia de Catalunya (els ho vaig explicar la setmana passada). M'havien de definir: Estat, divisió de poders, república i centralisme. Havien de respondre'm amb quins temes o aspectes d'aquesta tercera avaluació tenia a veure la pel.lícula La intérprete, que havíem treballat a classe. Havien de posar els noms dels països de la UE en un mapa mut (els havia dit que cauria) i explicar en què s'assemblen les institucions polítiques d'Espanya a les comunitàries (els deixava que portessin un esquema). No diré on han col.locat els noms d'alguns països ni les barbaritats escrites, com confondre la UE amb l'ONU, com que "Espanya és una república parlamentària", com que "el PSOE regna als països que volen la independència". M'han aprovat 3 alumnes de 38. Dos amb un 5 justet i el tercer amb un 9. Al mig, el desert. Demà entregaré els exàmens i em diran que la culpa és meva, que havien d'estudiar molt, la meitat de tres temes. De fet, per a què serveix saber alguna cosa del nostre sistema polític, què és el que diferencia una democràcia d'una dictadura, què és la UE o l'ONU. Pot ser que algun pare vulgui parlar amb mi. Li diré que no es preocupi, que encara hi ha les recuperacions i que el curs que ve el seu fill cursarà quart. Ah, i no treballo a cap institut problemàtic.

EL PERIODICO

1 comentari:

Mireia ha dit...

Estic casi segura que algun para, o més d'un voldrà parlar amb ell i li diran que els seus pobres nens han d'estudiar massa. Ja té raó el meu profe d'història de la matemàtica quan diu que tractem als nens com floretes i que quan tenen un problema a la vida no se'n saben sortir perquè a l'escola no s'han hagut d'esforçar per res. Tenim un fantàstic sistema educatiu que la única cosa que fa és crear "vagos".