dilluns, 31 de març del 2008

Filtracions

l'apunt XEVI XIRGO

La setmana passada vaig visitar el Museu de l'Exili de la Jonquera. No se'l perdin. Hi falten coses, potser podria ser un pèl més didàctic –sobretot pensant en les generacions més joves que el visiten–, però no em va quedar cap dubte que és una joia. Jo, que afortunadament no vaig viure directament la Guerra Civil, cada cop que hi penso em ve al cap el refugi antiaeri que hi ha sota el jardí de la Infància de Girona, entre el carrer del Carme i la plaça de Catalunya. Es va poder visitar l'any 2002, i fer-ho et feia venir la pell de gallina. Hi havia filtracions d'aigua i l'Ajuntament el va tancar. Fins l'any passat, quan es va poder visitar ocasionalment, només uns dies, per l'exposició Temps de Flors. No ho entenc. No entenc com l'Ajuntament no fa mans i mànigues per tenir-lo obert permanentment. Per fer venir pell de gallina a tothom. Ah, si, hi ha filtracions d'aigua! Potser sí. Però no deixo de preguntar-me què passaria si l'Ajuntament hi hagués projectat allà mateix un pàrquing subterrani. Potser m'equivoco. Però em fa l'efecte que les filtracions s'haurien resolt fa temps.

EL PUNT