diumenge, 21 de setembre del 2008

Passa-ho!

ENS FOTEN LA CARTERA A LES BENZINERES?

Iu Forn

Sap quin és el meu estat vital cada cop que vaig a una benzinera?: perplexitat, el concepte de moda. És el problema de ser un ignorant que no entén res. I miri que m'escolto amb interès els economistes que van d'experts i que les foten com els ases els pets (després hi ha els sensats, però com que són sensats, no fan espectacle i, per tant, tenen poc espai als mitjans). Però, guaiti vostè, no sóc capaç d'entendre una cosa que semblaria sensata: si el preu del coi de barril de petroli baixa prop de 50 dòlars la unitat, a mi m'haurien de baixar el preu de la gasolina en la mateixa proporció, no? Sobretot perquè sí que ho fan en la situació inversa. Doncs resulta que no.

Què succeeix aquí? Pregunto als economistes que van d'experts (els sensats no, perquè aquests sí que els entenc) i llavors em col·loquen unes dissertacions tan complexes que acabo tenint una baixada de sucre i tot. Total, que de vegades penso que, en aquest tema també, la meva ignorància és tan enciclopèdica com la dels economistes que van d'experts i que no fa gaire vaticinaven un preu del barril de petroli a 200 dòlars.

I, relacionats amb aquesta qüestió, hi ha misteris encara més misteriosos que, no sé a vostè, però a mi em neguitegen. Mateixa benzinera. Mateixa hora del dia. Mateix dia de la setmana. Uns dies el dipòsit me l'omplo jo. Uns altres hi ha un senyor que es digna a fer-ho ell. I resulta que el preu del litre és el mateix quan la mà d'obra és el senyor que es digna que quan sóc jo i surto d'allà amb una pudor a les mans que semblo una refineria de Repsol. Hi ha dies en què el senyor em fa pagar abans de carregar, cosa que em complica la maniobra de fer un ple, perquè haig de fer uns càlculs massa complicats per a un de lletres. I n'hi ha que em fa pagar després. ¿Algú podria aclarir-me si hi ha un criteri i quin és? És que si no, em quedo amb la sensació de que no només em foten la cartera, sinó també el pèl.

AVUI