divendres, 22 de febrer del 2008

Gasoil

l'apunt XEVI XIRGO

Parlo amb el propietari d'una benzinera. Em diu que els que omplim el dipòsit del vehicle fins a dalt cada cop som menys. Jo sempre he tingut la teoria que això de la benzina no és com el pa o les mongetes, que et pot acabar caducant abans no ho consumeixis, o que si en tens més n'acabes menjant més. La benzina del dipòsit sempre la gastes. I, a diferència del gelat o els iogurts de la nevera, no fas pas més quilòmetres perquè tinguis més benzina. O sigui que solc omplir fins a dalt cada cop que hi vaig. Però darrerament tinc la sensació que el dipòsit perd o que és cada cop més gran. Abans –i quan dic abans vull dir fa quatre dies– amb 50 euros l'omplia, i ara amb 60 o 70 a vegades faig curt. M'ho he mirat i no, em sembla que el dipòsit no perd. Es veu que el darrer any el gasoil es va apujar un 18,6%, i la benzina un 16,2%. O sigui que un dia d'aquests passaré al bàndol d'aquesta majoria silenciosa que omple el dipòsit de 30 euros en 30 euros. Trist recurs, ja ho sé. Però a mi, com al de l'acudit, no em fotran pas.