dilluns, 15 de gener del 2007

Xapes



XEVI XIRGO


Quan Aznar va dir allò de «como comprenderán, con este asunto de las chapas no vamos a perder ni un minuto más», la indignació a Catalunya va ser generalitzada. El govern del PP deixava clar que això del CAT a la matrícula no triomfaria. Va arribar el PSOE a Espanya i el PSC aquí, i la consellera Tura va anunciar a bombo i platerets l'acord per posar el distintiu. Ja ho veuen, dos anys després l'acord de la Tura amb l'exministre José Antonio Alonso a la pràctica ha tingut el mateix efecte que el menyspreu d'Aznar. L'Estat ha enterrat definitivament la proposta. I aquí, tothom callat. I al qui es queixi –com ara jo– li diran que aquest és un tema menor i anecdòtic i que no hi entén res de res. Doncs què volen que els digui, a mi em dol. Em dol veure com el PP i el PSOE en el fons pensen el mateix, i em dol sobretot veure com el PSC i ERC no diuen ni piu. Em dol, és clar, veure com en això de les xapes a tots plegats se'ls veu el llautó.