divendres, 26 de gener del 2007


Banalitats sobre zero
Passa-ho!
Iu Forn

Que bé que m'ho passo aquests dies mirant els informatius de les cadenes de TV espanyoles. Trec de sobre del sofà els mil milions de metres de neu acumulada (o més) m'hi ajec i, au, a segregar bava.
Com m'agrada que s'estiguin vint minuts connectant un cop rere l'altre amb uns senyors i senyores que un cop rere l'altre m'informen que a les muntanyes on estan instal·lats hi fa fred i neva en ple hivern.
Com m'agrada comprovar l'originalitat dels indrets triats per realitzar aquestes connexions que tant m'aporten. TVE-1, Tele-5, A-3, La Sexta i Cuatro van aconseguir dimarts un rècord històric consistent a enviar un reporter (o una reportera) al mateix lloc: a Piedrafita do Cebreiro. Si Cardedeu és el paradís dels borregos i Valls el dels calçots, la localitat gallega de Piedrafita do Cebreiro és des d'ara el paradís de la connexió per informar-nos que a Piedrafita, a l'hivern, hi fa fred i hi neva.
Com m'agraden les connexions amb ports de muntanya situats a dos mil metres d'altitud des d'on ens expliquen els problemes dels camioners per circular-hi. La veritat, no m'ho hauria imaginat mai. ¿I si algun dia fan una carretera que pugi a l'Everest, vostè també creu que passarà això?
Com m'agrada quan la cadena en qüestió envia algú a un lloc perquè digui que fot tant de fred que el mateix Ieti s'ha posat calçotets llargs i resulta que no, que a casa del Ieti encara tenen posada la flassadeta, i la funda nòrdica continua a l'armari. Va passar diumenge a Tele-5. Un pobre reporter dalt del Monte Altube (Àlava) va haver de fer cara de fred mentre ens deia que estaven a... 6 graus (positius, esclar). Ui sí, ni al magatzem central de La Sirena arriben a aquestes temperatures tan gèlides...
El problema és que m'he convertit en un addicte a aquesta mena d'informació i amb 40 minuts diaris (20 al migdia i 20 al vespre) multiplicats per les cinc cadenes en qüestió no en tinc prou. ¿I si fessin un canal 24 hores de banalitats inútils?