dilluns, 28 de gener del 2008

Il·lús

l'apunt

CARLES RIBERA

Fins ahir encara em pensava que la comissió d'Afers Institucionals em cridaria a última hora per escollir-me com a membre del consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. La corpo per als amics. L'organisme creat per regirar les inèrcies en les relacions entre el poder i els mitjans públics i conjurar la pressió política sobre els periodistes pagats pels contribuents. Havia pensat que un servidor podia ser un candidat independent idoni: fa vint anys que treballo en mitjans de comunicació privats, no he tingut mai carnet de cap partit, no he estat mai regidor, diputat, ni senador ni tan sols he treballat a Barcelona, que és on es couen les influències. Tinc una mica de crosta, això sí, però només és per poder acreditar algun defecte. No m'han trucat. Han preferit noms d'independència política provada com ara Sáez, Balletbò i Del Pozo. No sé si ho faran bé. Però m'hi jugaria un pèsol que la primera decisió que adoptaran serà programar Il Gattopardo a la Gran Pel·lícula dels divendres.

EL PUNT