diumenge, 1 de juliol del 2007

si n'enganxes un, zero directe



Internet i escoles

l'apunt




La UOC ha fet públic aquesta setmana un estudi fet a més de 6.600 alumnes i 2.500 professors de 350 centres de Catalunya. Estan preocupats perquè una de les principals conclusions és el poc ús que d'internet es fa a les escoles i als instituts. Doncs no cal que pateixin. Tot aquest desús, els ho ben asseguro, queda compensat un cop els estudiants trepitgen la universitat. Els alumnes es capbussen en el món d'internet. Se'n fan un tip. Gairebé m'atreviria a fer-los un rànquing de les pàgines més visitades: rincondelvago.com és a dalt de tot, seguit del patatabrava.com/apunts i del noestudies.com. A una certa distància hi queden l'apuntes21.com (certament «para estudiantes y profesores», com diuen ells), la plana multiteca.com («Entra y copia!»), i la web apuntes.lasalvacion.com, passant per resumiendo.ar i tuttogratis.es/actualidad/apuntes. I me'n deixo un munt. Vaja, que no han pas de patir.



Quan era a l'escola de Barcelona fent la substitució, vaig corregir una redacció sobre Sant Jordi a una noia de 3r d'ESO. Estava escrit en perfet simple. Això ja em va fer dubtar. Adjectius que segurament no havia sentit mai. Vaig escriure la primera frase al google i em va enviar a la pàgina de la wikipèdia. Copy paste descarat. I el seu zero també. Llàstima que no vaig poder tenir l'honor de donar-li la correcció perquè va tornar el profe titular ...