dimecres, 12 de desembre del 2007



Els alumnes de 15 anys empitjoren en ciències, lectura i matemàtiques


L'educació s'estanca o retrocedeix. L'informe PISA, que ahir es va presentar conjuntament en 57 països, situa els resultats dels alumnes catalans de 15 anys per sobre de la mitjana de l'Estat espanyol, però per sota de la mitjana dels països de l'OCDE (Organització per a la Cooperació i el desenvolupament Econòmics) en ciències, matemàtiques i també en comprensió lectora. En aquesta competència Catalunya empitjora en sis punts els resultats respecte a l'any 2003 i se situa per darrere de països com Hongria o Lituània i per davant d'Itàlia o Portugal. Dos de cada deu alumnes avaluats tenen dificultats per entendre un text. Una de les constants és que a Catalunya, en comparació amb la resta de països desenvolupats, hi ha molts pocs alumnes bons i excel·lents.


Sabeu què és el més greu de tot això? No que els resultats siguin dolents, sinó que aquestes dades estan falsejades ... perquè realment la situació és molt pitjor. M'explico. L'any passat vaig estar un mes i mig a una escola concertada i parlàvem de la prova de competències bàsiques que havien de fer els alumnes. Doncs la directora i la cap d'estudis van dir que l'escola inflava les notes perquè així no quedés com una de les més dolentes. Però a més, el departament feia el mateix per no quedar sota la mitjana espanyola. Per tant, la situació encara està pitjor del que ens diuen.