divendres, 14 de desembre del 2007

Canvi climàtic


l'apunt


XEVI XIRGO


No ho han notat, darrerament, que tenen poques ganes de treballar? Estiguin tranquils. No els passa res que els organismes internacionals a hores d'ara no hagin detectat. Si vostès avui tenen poques ganes de treballar és per culpa del canvi climàtic. Ara, ja ho saben, tot ve d'allà mateix. Li fa mandra anar a veure aquell client que fa dies que ha d'anar a veure? Avui els seus fills estan més pesats que mai? Troba que darrerament no arriba a final de mes? No es preocupi. Tot és per culpa del canvi climàtic. Ho dic jo i ara, ja m'ho imagino, més d'un de vostès es pensa que dic ximpleries. Ahir, en canvi, el director de la fundació RACC, Miquel Nadal, va vincular l'augment d'accidents de moto al canvi climàtic i tothom ho va trobar normal. «La major sinistralitat en els motoristes està vinculada al canvi climàtic. La gent fa servir més la moto perquè fa més bon temps, i això fa que hi hagi més possibilitats d'accidents greus», va dir. I es va quedar tan ample. I jo em pregunto si no n'estem fent un gra massa, de tot plegat. Però no em facin cas. Ja saben que amb això del canvi climàtic a vegades tens el cap una mica espès.