dimecres, 23 de maig del 2007


Passa-ho!
VOLEM 'KUBOTANS' PER A TOTHOM
Iu Forn

Apunti kubotan a la llista de paraules de moda. Només tres dies d'existència popular i tothom parla del kubotan. L'IEC, a corre-cuita, ha hagut de retirar del mercat el nou diccionari per afegir-hi kubotan: arma dels Mossos que sembla un estri usat per senyoretes actrius d'algunes escenes de les pel·lícules d'en Conrad Son. El verb és kubotanejar: acte pel qual els okupes es fan les víctimes. Exemple: "Després de trencar el nas a un Mosso en una mani il·legal, kubotanejarem una miqueta i direm que els il·legals són ells". La paraula ha irromput amb tanta força en el nostre llenguatge que ja passen coses com aquestes...
El conseller truca a l'editor de confiança i li consulta: "¿Tu convidaries en Kubotan a Frankfurt?". "Saps, al final m'he comprat el kubotan. Sí, la versió dièsel tres portes. Va amb navegador de sèrie i cinc airbags". El Barça anuncia el seu interès per fitxar Kubotan, un lateral ofensiu que pot jugar a les dues bandes. Troben en un antic magatzem d'Amsterdam la versió original que va dibuixar Hergé del mític títol de Tintín Estoc de kubotan.
"Ja m'ha picat el primer mosquit de la temporada. I sort que tenia kubotan a casa, que si no m'hauria sortit una butllofa que...". Si domicilia la seva nòmina a Caixa Kubotan li regalem una vaixella i una abraçada molt sincera. "Sí, ja sé que diumenge hem d'anar a votar, però és que estic molt desencantada. Ja, però a qui voto? Home sí, el Kubotan no està malament, però al meu poble no s'hi presenta". Ferran Adrià presenta la seva última creació: aire escumós i desconstruït de kubotan. L'altre dia em va enxampar la pluja de fang i m'ha quedat el cotxe tan brut que no el faré net ni fregant-lo amb kubotan". Els col·lectiu okupa obre l'espai Kubotan, un lloc on es faran diversos tallers i podran assajar-hi els artistes de circ.
Bé, i això no és res. Ja veurà vostè quan els Mossos comencin a usar el Taser. Ah, que no sap què és el Taser? Doncs corri a comprar-se'n un que en queden molt pocs.