diumenge, 28 d’agost del 2011

Excursió a Vallter: Bastiments i Pic de l'Infern

A dos quarts de set enfilàvem amb el cotxe des de La Bisbal direcció l'estació d'esquí de Vallter 2000. Dues hores més tard, i aparcats en un dels revolts de la carretera a pocs metres de l'estació, hem agafat el camí que ens ha portat, en poc més de 15 minuts, al refugi d'Ulldeter (2.235m). Aquí ja ens hem desabrigat ja que feia sol i, encara que al cotxe feia vent, no l'hem tornat a trobar en tot el camí. D'aquí al coll de la Marrana (2.529m) es puja fàcilment, només amb un petit desnivell en el darrer tram. Aquí hem esmorzat gaudint de les vistes del Gra de Fajol, Bastiments i pic de Fresers (que tapa el Pic de l'Infern), així com el Canigó si ens giràvem totalment. Ben esmorzats, hem començat a pujar el Bastiments (2.883m). En un primer moment la pujada és suau però ràpidament el camí comença a serpentejar fins que assolim la primera creu (trobarem dos fites més a dalt la carena del Bastiments). Aquí no ens hi hem quedat gaire ja que no volíem perdre temps perquè encara ens quedava molt camí. Des del Bastiments ja hem pogut veure el Pic de l'Infern, el darrer objectiu. Però per arribar-hi cal primer baixar el Bastiments enmig d'un pedregal, pujar el Pic de Fresers (2.835m), baixar una mica més i finalment assolir el Pic de l'Infern (2.869m). A partir d'aquí, tot venia de baixada. La part més difícil era la primera ja que la baixada era encara enmig de pedres. Però quan hem arribat a la Barraca de Tirapits, hem agafat el GR11 que porta cap a Núria i això ja semblava una autopista. Hem anat baixant cap als Aigols Podrits i, després d'una suau pujada, hem tornat al Coll de la Marrana i d'aquí, en poc més de 20 minuts, al refugi d'Ulldeter, on hem dinat. El cotxe ja estava sota nostre.

Segons el GPS, hem caminat 4h45m efectives en 12'09 quilòmetres amb un desnivell total de 2.000 metres de desnivell acumulat, amb una alçada màxima de 2.2860m i una de mínima de 2.092. Us poso també l'enllaç al WIKILOC perquè pogueu veure el recorregut.

El Bastiments des del Coll de la Marrana
Fauna pirinenca

Arribant al Bastiments
Hem fet el cim!
El Pic de l'Infern. Al fons, el Canigó
El majestuós Canigó
La cabana de Tirapits. Bon lloc de conèixer si t'agafa mal temps.