dijous, 6 de novembre del 2008


Vint-i-tres

l'apunt XEVI XIRGO

Aquest dia van ser vint-i-tres. Però podien haver estat quinze o vint-i-nou. És el nombre de tifes de gos que em vaig trobar dilluns en un descampat municipal (dir-li parc seria realment exagerat) que hi ha prop de casa meva i on sovint juga la mainada. Hi passo sovint perquè tinc el vici de fer-me passar les cabòries anant a córrer de bon matí. I els asseguro que és una imatge habitual: un senyor o senyora, de mitjana edat, passant fred a primera hora, abans de treballar, traient a passejar el gos que els nens un dia s'havien compromès a cuidar. Miren enlaire mentre l'animal fa les seves necessitats i au, cap a casa. Ahir llegia que l'Ajuntament de Girona ha reclamat a més de 4.000 propietaris de gossos el pagament de la nova taxa de tinença d'animals. Diu el regidor Enric Pardo que és per a les despeses de gestió del cens, per al control dels gossos perillosos, per a les inspeccions i per al centre d'acollida que hi ha en funcionament. Són 40 euros anuals i els amos de gossos ho troben car. Jo, francament, ho trobo barat. Hauria de valer 80 i incloure la recollida de les tifes.

EL PUNT