dimarts, 3 de febrer del 2009

Passa-ho!

FOTEM FORA EL MÓN RURAL DE LA NATURA

Iu Forn

Hola, em dic Pep Florolos i m'agrada molt el món rural i la natura, però em molesta el que hi ha a la natura i al món rural. Em passa com amb el gaspatxo, que m'encanta, però m'hi sobra el tomàquet, el pebrot i el cogombre. Doncs a pagès, igual. M'agrada, però em molesten els sorolls, les olors, els pagesos, els grangers, la gent que hi viu, els animals i, vaja, tot el que hi ha. Bé, però si vostè ha anat algun cop a la natura ja deu saber de què li parlo. I com que a mi tot això em molesta, e-xi-gei-xo que jo i la meva família ens veiem to-tal-ment alliberats de la presència d'aquests destorbs i per això no pararé fins a imposar un món de pagès com jo vull que sigui, no com el món de pagès ha estat des de fa segles.

Fa un parell d'anys vam adquirir una masia a pagès, prop de la natura. Preciosa (la casa, no la natura, que és una autèntica merda). I sap què ens va passar el primer dia? Que estàvem dormint i, nang, nang, nang, va començar a sonar una campana. I fort, eh, no es pensi vostè que el terrabastall va ser suau, no. Dotze vegades (després vam saber que és perquè eren les 12). Això ho vam acabar ràpid perquè vaig comprar el campanar, vaig fondre les campanes i ara el mossèn em neteja el jardí. Però el que va passar el matí següent va ser gravíssim. Vam obrir la finestra i un soroll d'ocells i d'altres animals estranys com una cosa que anomenen gall. I una pudor... Oh, quina pudor. Ter-ri-ble. Els nens van tenir un trauma, pobrets. Sort que amb 16 mesos que fa que van al psicòleg, ja comencen a recuperar-se. Sobretot des que maten els galls que criden arrancant-los el cap a mossegades.

La justícia ha estat sensible a les nostres demandes i ja ha tancat cinc granges, tres explotacions agràries i dos boscos. Ara hem demanat l'expulsió de tots els habitants de la zona i quan surti la sentència esperem que, per fi, puguem gaudir de la natura amb pau i tranquil·litat.

AVUI