DIVENDRES, 24/11/2006 - 06:00h
El 3% dels europeus tenen bloc i el 20% en llegeixen
Segons un estudi fet a Alemanya, Espanya, França, Itàlia i el Regne Unit
Un estudi de l'empresa internacional IPSOS, basat en una enquesta a cinc mil ciutadans alemanys, britànics, espanyols, francesos i italians, conclou que el 3% dels habitants d'aquests territoris tenen bloc i que el 20% n'han llegit algun; que els que llegeixen més blocs són els que tenen entre vint-i-cinc anys i trenta-quatre; i que un 21% dels lectors són de sexe masculí, i un 14%, de sexe femení.
La influència dels blocs entre els consumidors Dels 5.000 enquestats, 2.214 són usuaris habituals d'internet i, d'aquests, un 40% ni tan sols sap què és un bloc. Tot i amb això, l'informe assegura que els blocs poden ajudar molta gent a decidir si compra un producte determinat o no, i que els internautes es fien força dels elogis i crítiques que publiquen. En concret, un 24% dels enquestats es fia dels blocs, ço que equival al quasi 30% de la gent que es fia dels articles de diari i al 31% de la que es fia de les webs especialitzades. Però l'estudi va més enllà i diu que un 33% dels enquestats no comprarà un determinat producte per crítiques llegides a blocs, i que un 20% han canviat d'idea sobre un producte arran de les opinions dels blocaires. A partir d'aquesta dada, els investigadors d'IPSOS aventuren que 39 milions d'europeus poden haver deixat de comprar algun producte i que 26 milions han canviat d'opinió influïts pels blocs.
El 3% dels europeus tenen bloc i el 20% en llegeixen
Segons un estudi fet a Alemanya, Espanya, França, Itàlia i el Regne Unit
Un estudi de l'empresa internacional IPSOS, basat en una enquesta a cinc mil ciutadans alemanys, britànics, espanyols, francesos i italians, conclou que el 3% dels habitants d'aquests territoris tenen bloc i que el 20% n'han llegit algun; que els que llegeixen més blocs són els que tenen entre vint-i-cinc anys i trenta-quatre; i que un 21% dels lectors són de sexe masculí, i un 14%, de sexe femení.
La influència dels blocs entre els consumidors Dels 5.000 enquestats, 2.214 són usuaris habituals d'internet i, d'aquests, un 40% ni tan sols sap què és un bloc. Tot i amb això, l'informe assegura que els blocs poden ajudar molta gent a decidir si compra un producte determinat o no, i que els internautes es fien força dels elogis i crítiques que publiquen. En concret, un 24% dels enquestats es fia dels blocs, ço que equival al quasi 30% de la gent que es fia dels articles de diari i al 31% de la que es fia de les webs especialitzades. Però l'estudi va més enllà i diu que un 33% dels enquestats no comprarà un determinat producte per crítiques llegides a blocs, i que un 20% han canviat d'idea sobre un producte arran de les opinions dels blocaires. A partir d'aquesta dada, els investigadors d'IPSOS aventuren que 39 milions d'europeus poden haver deixat de comprar algun producte i que 26 milions han canviat d'opinió influïts pels blocs.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada