dimecres, 13 de juliol del 2011

Dia 1. Barcelona Singapur Brisbane

Dimarts 12 de juliol de 2011

11:50 AM (aturats a Milà)
Ens hem llevat a les 4.30 AM i després d’una dutxa ràpida i deixar el pis en unes condicions mínimament acceptables, l’Enric ens ha vingut a buscar i cap a l’aeroport d’El Prat. Hi hem arribat a dos quarts de 8 i, després de facturar amb molta rapidesa, hem passat pel control de maletes i passaports. Hem esmorzat una miqueta al McDonalds (creiem que no hi havia cap altra més opció, tot i que després hem vist que hi havia una cafeteria més lluny) i a fer cua per embarcar. A les 9:45 hem pujat a l’avió i a les 10:30 ens enlairàvem cap a Milà Malpensa, on l’avió ha fet una parada perquè embarquessin més gent.

Pels amants dels avions, l’avió de Singapur Airlines és un BOEING 777-300 ER i, pel que hem vist fins ara, és força còmode. Hi ha força espai amb el seient davanter i el coixí del cap es pot plegar perquè el cap no et caigui quan intentis fer una becaineta. Però el més destacat és una petita pantalla que hi ha davant de cada seient on hi podem trobar pel·lícules, sèries, música, tutorials per aprendre idiomes i ... jocs. La Mireia s’ha viciat al COINS i ha maleït l’avió perquè ara que estem parats a Milà no funciona la pantalleta ... Per sort, s’està desintoxicant i s’ha posat a llegir CUERPO Y MENTE. I pel que fa a mi, al quiosc de l’aeroport he comprat 6 diaris per passar les 24 hores en avions (Ara, Avui, El Periódico, La Vanguardia, SPORT i El Mundo Deportivo). A més, en entrar a l’avió ens han regalat EL PAÍS, The World Street Journal (Versió asiàtica) i The Straits Times (un diari de Singapur).

Ens han dit que estarem a Milà una hora i mitja i que, en teoria, hauríem de marxar a les 13:OO PM. A les 03:OO AM de demà arribaríem a Singapur, on haurem d’estar unes tres hores per esperar el vol a Brisbane. Però això serà més endavant. Quan estiguem volant a 10.000 metres d’alçada ja escriuré alguna altra cosa i, quan tinguem connexió a internet, ho penjarem tot.

16:30 PM (sobrevolant la capital de Geòrgia, Tbilisi)
A les 13:10 ens hem enlairat de Milà després que l’avió s’omplís de turistes, sobretot italians i asiàtics. Hem sortit direcció est sobrevolant el nord d’Itàlia i passant per Àustria, Hongria i Romania fins que ens hem endinsat en el mar Negre. A hores d’ara estem a punt d’arribar al mar Caspi, deixant enrere les repúbliques caucàssiques de Geòrgia, Armènia i Azerbadjan.
A les 14:00 ens han donat un aperitiu a base de cacauets salats i a les 15:00 el dinar a base de tallarines, pollastre amb verdures i un gelat. Ja he fet lectura d’uns quants diaris però, per sort, encara me’n queden uns quants, tot i que tots acaben dient el mateix.  La Mireia segueix jugant al Coins però de tant en tant ha de deixar reposar la maquineta perquè sinó es bloqueja una mica.
Segons les dades que ens ofereixen des de l’avió, estem volant a una velocitat d’uns 950 km/h (arribant als 1000 en algun moment) a una alçada que voreja els 10.000 metres. A fora hi tenim una temperatura d’uns -35 graus.
En principi arribem a Singapur d’aquí vuit hores, cap allà les 12:30 AM hora nostra del dimecres 13 de juliol.
Dimecres 13 de juliol de 2011
02:02 AM
Després de 12h40m de vol efectiu, hem arribat a l’aeroport de Singapur. Ara hem de fer escala fins a les 03:50 AM (hora nostra, ja que a Singapur ara són les 8 del matí), hora que agafarem un vol de Singapur Airlines cap a Brisbane, d’una durada d’unes 7 hores. Se’ns fa estrany veure com a les dues de la matinada del nostre cos veiem el cel ben blau i assolellat. Arribarem a Brisbane a les 19:30PM hora local i espero arribar aviat a la nostra llar durant uns dies i estirar-nos al llit fins l’endemà.
El vol, tot i la seva durada, no se’ns ha fet gens pesat. Ens han donat menjar cada dos per tres i amb l’arsenal de diaris i la quantitat de jocs que hi havia a la pantalleta ens ha ben entretingut. Ha sonat força estrany que a les 10 de la nit les hostesses del vol ens donessin la benvinguda amb un good morning!!. Però és clar, ens acostàvem a Singapur i allà ja era matí. Ironies dels fusos horaris.

10:34 AM (sobrevolant Queensland, Austràlia).
Falta una hora perquè arribem a Brisbane. Ara fa 24 hores que ens enlairàvem des de BCN i ja estem a punt d’acabar el viatge d’anada. Pensava que se’ns faria molt pesat però encara ... Quan arribem a l’aeroport de Brisbane ens tocarà la feina més feixuga: esperar el parell de maletots i passar control de passaport, visat i tota la pesca. Esperem que no ens hi facin estar gaire temps perquè estem cansats. Quan sortim, ens estaran esperant alguns familiars de la Pat. Com que ella no pot venir a buscar-nos, no sabem qui seran i per això ens esperaran amb un cartellet amb els nostres noms. Suposo que ens portaran a ca la Pat i podrem descansar tota la nit. A partir d’ara canviarem el nostre horari i el situarem a l’hora local. Per tant, vuit hores més. Quan arribem a les 11:30 (aproximadament) a Brisbane, en realitat seran les 19:30 del dimecres. En 24 hores haurem vist poques hores de foscor i molt sol. Suposo que això és el que ens fa estar cansats. A més, a base de cops de cap no es pot descansar del tot.

14:oo PM
Ja estem a casa la Pat instal·lats. Ens han vingut a buscar les seves germanes i nebodes a l’aeroport i, després d’explicar-nos quatre coses de la casa, han marxat. Ara desfarem una mica la maleta i cap al llit, ja que a Brisbane són les 10 del vespre.

PD. Demà ja penjaré fotos.

Roger Fogueras Bayarri ha dit...

Jesús no sabia que marxaves cap a Austràlia, per quan de temps hi seras? Jo hi he estat uns dies al octubre/novembre i abans de tornar cap a casa els últims dies de febrer (en total uns 15 o 20 i entre mig he estat 3 mesos a Nova Zelanda).
Ja aniré seguint el blog, que vagi molt be!
Records des de casa!!

Cilia ha dit...

Esperarem les fotos amb candaletes,ja us ho havia dit que no n0hi havia per tant i l'avió és comode!! hahahah Gaudiu mooolt!

Cília

jesús ha dit...

Cecilia, ja les tens penjades.

Hola Roger! Ja ho vaig seguir pel facebook que estaves a les antípodes. Ens hi estarem fins el 20 d'agost. Els primers dies a Brisbane a casa d'uns parents i després anem a Sydney i fem un tour de 10 dies des d'Alice Springs fins a Darwin veient l'Uluru i el parc de Kakadu. Després anem a Cairns quatre dies per veure la barrera de corall i tornem a Brisbane per agafar el vol de tornada. Ja ens aniràs seguint doncs!