Passa-ho!
I A VOSTÈ I A MI, QUI ENS AJUDA?
Iu Forn
Ei, que els senyors i les senyores del sector de l'automòbil són bellíssimes persones. I els (i les) de la banca, també unes persones excel·lents. I si necessiten ajuts públics, endavant les atxes. I si també els necessitessin els del sector de la làpida ecològica, el de les etiquetes de pasta de dents o els fabricants de grapadores, només cal que ho demanin.
Ara bé, i vostè i jo què? A nosaltres qui ens ajuda? No, no, no, no demanem pas a ZP 400 euros més (gran mesura humorística que a l'home aquest li hauria de ser recordada més sovint). Simplement demanem a l'administració que no ens foti la cartera davant mateix d'una comissaria i que ho celebri orinant-se'ns a sobre des del balcó d'un primer pis. Si les seves pròpies previsions són que l'IPC serà del 2% i encara afegeix que, segons com, pot baixar a l'1%, ¿per què carai s'apugen els serveis bàsics per sobre d'aquesta xifra? És que no ho entenc. És que no hi ha arguments que ho justifiquin. Què passa, fem cara de babaus o què? Amb un IPC del 2%, ¿com tenen el valor d'apujar els preu dels bitllets de Renfe Rodalies un 6,2%, el franqueig de cartes un 3,2%, la telefonia fixa un 4,1, la llum (fins a acabar l'any) un 11% o els peatges un 4,24%? ¿Com tenen la barra d'apujar a BCN l'aigua un 8% i el transport públic un 4,2%, deixant de banda la T-10, que augmenta un 6,9%?
No, si vostè i jo ja entenem que les administracions locals estan escanyades perquè els ha baixat l'entrada de calés generada per la construcció. Molt bé, i a nosaltres què ens expliquen? ¿Abans de la bogeria de construir-ho tot, amb requalificacions de terrenys que farien vergonya al mateix Serrallonga, de què vivien els ajuntaments? Doncs, en comptes de mantenir aquest model pagant-lo nosaltres, coi, negociïn una millora del seu finançament i tornin al model anterior, no? És que si continuen tibant la corda, tal com s'estan posant les coses, vostè i jo l'acabarem trencant, oi?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada