Aeroport
l'apunt CARLES RIBERA
Tot i batre un nou rècord de passatgers, en l'últim trimestre ja es va començar a veure que a l'aeroport de Girona se li està acabant la pista de l'enlairament perpetu. Podem interpretar aquesta desacceleració seguint els raonaments propis del capitalisme ortodox, que ens diu que el sistema està basat en el creixement continuat. Mirant-ho per aquesta banda, hauríem de ser pessimistes. Ara bé, si fem la lectura basant-nos en l'economia de sediment, que és aquella que, creixi o decreixi, si ha crescut bé acaba deixant un rendiment, no hem de ser necessàriament negatius. El 2001 el nombre de passatgers va ser de 622.410. L'any passat van ser 5.507.294 volaires. Entremig, l'aeroport s'ha anat afermant com una base d'operacions atractiva. Es poden rebre menys passatgers, però no sembla tan clar que el descens comporti tornar a nivells del 2001. Ara, que una cosa és la teoria i l'altra que tampoc seria sobrer, per assegurar-ho, posar un ciri a Sant Ryanair.
EL PUNT
Tot i batre un nou rècord de passatgers, en l'últim trimestre ja es va començar a veure que a l'aeroport de Girona se li està acabant la pista de l'enlairament perpetu. Podem interpretar aquesta desacceleració seguint els raonaments propis del capitalisme ortodox, que ens diu que el sistema està basat en el creixement continuat. Mirant-ho per aquesta banda, hauríem de ser pessimistes. Ara bé, si fem la lectura basant-nos en l'economia de sediment, que és aquella que, creixi o decreixi, si ha crescut bé acaba deixant un rendiment, no hem de ser necessàriament negatius. El 2001 el nombre de passatgers va ser de 622.410. L'any passat van ser 5.507.294 volaires. Entremig, l'aeroport s'ha anat afermant com una base d'operacions atractiva. Es poden rebre menys passatgers, però no sembla tan clar que el descens comporti tornar a nivells del 2001. Ara, que una cosa és la teoria i l'altra que tampoc seria sobrer, per assegurar-ho, posar un ciri a Sant Ryanair.
EL PUNT
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada