dimecres, 1 de febrer del 2006

Pepe Rubianes precisa


Donada la tergiversació malintencionada que s'està donant a comentaris meus, una de les acusacions més assenyalades és la d'haver "insultat Espanya i la seva unitat" i per això vull puntualitzar que a l'Espanya a la qual em referia i em refereixo és aquella Espanya negra, cavernícola, reaccionària, casposa i feixista que ha trobat com a divertiment agredir Catalunya des de tots els fronts pel motiu que sigui i que ara treu pit utilitzant la democràcia --que en veritat els importa un rave--, per agredir i vilipendiar el poble català i el seu Estatut (Estatut votat pel 90% dels representants dels catalans, que no ho oblidin). Amb aquesta Espanya no vull anar enlloc, ni unit ni separat. No m'he volgut referir mai a l'Espanya demòcrata real que, per descomptat, em mereix tot el respecte i admiració i amb la qual em sento identificat, i defenso amb ells, ¡evidentment!, "la unitat" d'una Espanya de futur i progressista. Per això demano disculpes sinceres si algun espanyol demòcrata se sent ferit per les meves declaracions. No era aquesta la meva intenció, paraula. Faig extensibles també les meves disculpes al poble d'Extremadura, al qual m'acusen d'insultar, ja que els meus comentaris arrencaven d'unes declaracions de Rodríguez Ibarra on va dir que "els catalans es fiquessin l'Estatut allà on els càpiga", ¿se'n recorden? (Estatut, li agradi o no, votat pel 90% dels diputats catalans). La meva intenció va ser respondre-li que aquella Espanya agressiva amb Catalunya se la fiqués també ell allà on li cabés, però dit tot plegat amb un llenguatge més fort. I, de passada, li recordava que, per desgràcia, part del poble extremeny, com el meu --el gallec-- i el d'altres comunitats, ens havíem vist castigats per la terrible xacra de l'emigració i que a Catalunya havíem trobat oportunitats per a la nostra vida i fer- la gran i avançada, i que això mereixia un respecte per al poble d'acollida (d'aquí venia allò del "gos que mai mossega la mà"). Mai em va passar pel cap agredir aquesta noble comunitat com desitgen fer creure. Res més. Exculpo Albert Om, conductor del programa, i els responsables de TV-3 d'unes declaracions de las quals jo em faig responsable i que intento puntualitzar perquè quedin, vist l'ambient, al més clar possible.

Pepe Rubianes
Barcelona

Cartes al director
El Periódico