divendres, 15 de març del 2013

Can Font de Muntanya - Puig d'Arques - Coll del Matxo Mort - Coll Llumeneres - Els Metges

Lloc de sortida: Can Font de Muntanya
Lloc d'arribada: Mateix lloc
Recorregut: 20'640 km
Enllaç: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=4119595

Deixem el cotxe a Can Font de Muntanya o Tapioles. Seguim la pista principal fins que mig quilòmetre després trobem un trencant de camins i seguim cap al Mas Mates. Arribem a la riera, la creuem i ens enfilem cap al Mas Mates. A partir d'aquí hi ha tres quilòmetres i mig de pujada. Passem Mas Mates i al cap d'una estona deixem a la dreta el camí que va cap a la font, arboç i Can Genoer. Al cap de poc arribem a la castanyeda d'en Genoer. En comptes de seguir cap al Puig d'Arques, just entrar a la castanyeda agafem un corriol que surt a la dreta i que ens deixa just a sota el Puig de la Gavarra, ja al GR92. Baixem cap a Can Sitges i d'aquí al Coll del Matxo Mort. A partir d'aquí és un continu puja i baixa fins arribar al Coll de Llumeneres. Hem passat, fins i tot, per una mena d'urbanització que no m'ha agradat gens ... Fins aquí dalt ha arribat el totxo a les Gavarres! Un cop al coll, agafem el camí que ens porta als Metges passant abans per Can Castelló de Dalt i Can Cabruja. Arribem a la pista principal que baixa del Puig d'Arques, passem per Sant Cebrià de Lledó i d'aquí a Can Font de Muntanya a través del PR groc.

Can Font de Muntanya, el punt d'inici

El Mas Mates

La Castanyeda d'en Genoer

No he arribat al puig d'Arques però hi he passat just pel costat