diumenge, 18 de novembre del 2012

Mitja marató de Ripoll

La mitja marató de Ripoll d'enguany ha estat la meva 30a participació en una cursa d'aquestes característiques i el cinquè cop que pujava fins a la capital del Ripollès. Si us he de ser sincers, les sensacions abans de la cursa no eren gaire optimistes. La darrera mitja marató, la de Roda de Ter feta fa poc més d'un mes, no va anar gaire bé. Un constipat al llarg de la setmana va fer que a Roda em trobés molt tapat i que fes un temps força discret que feia més d'un any que no feia (1h35m). Per tant, no sabia com em trobaria avui a Ripoll.

A dos quarts de nou del matí ens hem trobat amb en David. Hem agafat el dorsal i el xip a l'IES Abat Oliva i hem anat a fer el cafè de rigor. Pujant fins a Ripoll he trobat aigua i el radar amenaçava pluja. El que faltava! Poques ganes de córrer a causa de la darrera mitja i a més afegir-hi aigua ... Ens hem anat a canviar, escalfar i la sortida.

Els qui hagiu fet la mitja de Ripoll o hagiu viatjat pel Ripollès, el camí que porta fins a Sant Joan de les Abadesses tira cap amunt. Per tant, mitja cursa puja i l'altra baixa ... però depèn de les cames baixa més o menys. Per pujar volia ser conservador però m'he trobat força bé i cap dels primers 10 quilòmetres de pujada els he fet per sobre de 4'30. Això ja era un bon símptoma. Altres anys feia ritmes de 4m30 arribant a 4m45 als trams més durs abans d'arribar a Sant Joan. Al quilòmetre 10 havia fet un minut menys (44m) que l'any passat. Això ja era un bon símptoma. Però faltava donar la volta per Sant Joan, començar a baixar i comprovar com responien les cames. Començant a baixar, allà cap al quilòmetre 12, m'he creuat amb en David, que havia acabat de fer els 10 quilòmetres. A partir d'aquest moment, he començat a tirar i veia que les cames responien. Per tant, veia factible baixar del temps de l'any passat (1h34m). Dels últims 9 quilòmetres (del 13 al 21), només tres han estat per sobre de 4 minuts el quilòmetres. A mesura que anava passant gent i quilòmetres, he vist que podia baixar d'1h31m, després d'1h30m i als darrers quilòmetres, fins i tot, baixar la meva marca personal. Tot i que al final se m'ha fet molt llarg el darrer quilòmetre i he hagut d'esprintar els darrers metres, he pogut baixar en tres segons la millor marca que tenia a Granollers aquest any i marcar 1h29m07s a un ritme mitjà de 4m12s.

Pel que fa a la classificació, a Sant Joan de les Abadesses anava en el lloc 115. Quan m'he creuat amb en David, m'ha dit que anava el 110 i he acabat arribant ... el 85. He passat a 30 corredors en 10 quilòmetres.

Us deixo l'enllaç del wikiloc i de les classificacions. La propera mitja marató serà la de Vic el 16 de desembre.

PD. Els darrers 100 metres els he fet a un ritme de 3m28s ... tot per superar la marca!