dijous, 11 d’abril del 2013

Ruta megalítica per Fitor

Sortida: Fonteta
Arribada: Fonteta
Recorregut: 18'56 quilòmetres

Deixo el cotxe entre Fonteta i l'Hípica per estalviar-me un parell de quilòmetres entre anar i venir i poder-los aprofitar per la ruta. Em dirigeixo cap a la Creu dels Frares i passat el revolt de l'estiu m'enfilo cap al camí que porta a la pista d'el Falguerar. Abans d'arribar-hi, giro cap a la dreta per anar a trobar el dolmen del Doctor Pericot. Aquí m'hi he trobat uns bombers que estaven fent neteja de bosc. He reculat fins al Falguerar i m'he dirigit cap a la Serra d'en Cals. El primer dolmen a visitar ha estat el del Llorer. Després en venen tres de seguits: Tres Caires, Tres Peus i el de la Serra d'en Cals. He baixat fins al Camp de la Cadena i m'he dirigit cap al Mas Cals de Fitor. Però creuada la riera he agafat el camí de l'esquerra que m'ha portat abans de Can Marines. Aquí he intentat trobar el Mas Vilar però no he pogut. He arribat a Santa Coloma de Fitor i he agafat el camí cap a Can Puig però m'he desviat per trobar el Dolmen del Llobinar i les inscultures. He arribat a Can Puig i he intentat trobar Can Joanola però no ha estat possible. He baixat fins trobar la pista que va a Can Cals però abans he passat per les Fonts de Fitor. Un cop arribat a Can Cals i visitar el seu pou de glaç, he seguit el PR groc per la Pujada Rossa i arribar un altre cop al cotxe.

 La creu dels Frares









 Dolmen del Doctor Pericot




 Dolmen del Llorer


 Dolmen dels Tres Peus


Dolmen de la Serra d'en Cals


 Dolmen dels Tres Caires


 Can Marines


 Santa Coloma de Fitor


 Dolmen del Llobinar


Font de Fitor


 Can Cals de Fitor


 Pou de glaç de Can Cals