dissabte, 11 d’agost del 2012

Suggeriments per fer els Carros de Foc

Després de fer els Carros de Foc en cinc dies (del 2 al 6 d'agost), creiem que podem fer uns suggeriments, tant pel que fa a la motxilla com a coses pràctiques al llarg de la travessa.

• Motxilla. Vam portar una motxilla de 25 i una de 40 litres. Són totalment servibles. Si porteu més motxilla, o us sobrarà espai o hi acabareu posant-hi més cosa de la necessària. Què vam portar a la motxilla? Això:
    • A part de la roba que portàvem, un recanvi de cada cosa. Només un! Una samarreta, uns pantalons, roba interior, un parell de mitjons.
    • Per les inclemències del temps. Si la vostra motxilla porta capelina, només us caldrà algun impermeable. Com menys ocupi millor!
    • Per estar al refugi. Excepte a l'Ernest Mallafré, a tots els altres refugis hi havia xancles tipus CROCS. Per tant, si voleu no cal portar-ne.
    • Al mes d'agost, a dins del refugi s'hi està bé. Si sou molt fredelucs, un pantaló llarg i una polar però si teniu calor, ja us ho podeu deixar a casa!
    • Per dormir, a tots els refugis hi ha mantes i coixins. Vam portar un parell de sacs del Decathlon, d'aquells petits. Però si no teniu fred i no us fa res dormir amb la manta directe a sobre vostre, us el podeu deixar.
  • Refugis. Vam dormir a Ernest Mallafré, Colomers, Ventosa, Estany Llong i Colomina. Pel nostre gust, si podeu obviar Mallafré millor. A Colomers i Ventosa no hi havia aigua calenta! Per tant, ens vam dutxar amb aigua a 2.300 metres.
  • Menjar. Si opteu per mitja pensió, amb l'esmorzar i el sopar s'adquireixen les calories necessàries. Per anar tirant mentre caminàvem, vam portar barretes i fruits secs i agafàvem alguna cosa de l'esmorzar (galetes, magdalenes). Al final, ens van sobrar moltes barretes.
  • Itinerari. Vam començar a Ernest Mallafré després de deixar el cotxe al pàrquing de Pierró, a sobre Espot. Si fos ara, un cop arribats a Mallafré caminaríem fins a Amitges ja que s'hi va per pista i amb menys de dues hores s'hi arriba.
  • Temps. El gran problema que vam tenir a l'hora de muntar l'itinerari és que seguíem el que ens deia la web i vam tirar llarg per evitar problemes. Al final, entre refugi i refugi sempre anàvem més ràpids que el que deia.