dissabte, 11 d’agost del 2012

Carros de Foc. Etapa 0. Aproximació a Ernest Mallafré

Després de comentar-ho amb gent que ja havia fet els Carros de Foc, optem per començar al refugi Ernest Mallafré. Si fos ara, segurament hi hauríem anat a segellar i hauríem seguit fins al refugi d'Amitges, que està molt més bé. Però ja era tard.

Sortim de La Bisbal cap a les 9 del matí i enfilem cap a Espot. Decidim anar-hi per Banyoles, Olot i Ripoll i fer la Collada de Tosses. Baixem per La Molina i creuem tota la Cerdanya fins a la Seu d'Urgell. Passat Adrall, agafem el Port del Cantó que ens deixa Sort. D'aquí fins a Espot només cal passar Llavorsí i agafar el trencall que hi porta.

A Espot ens aturem a dinar i a agafar el forfait a la botiga d'esports Lo Bardanal. Gorra, pals i un mapa de la ruta i tirem cap amunt fins al pàrquing del Prat de Pierro, a una horeta del refugi.

Acabem de muntar la motxilla i ens enfilem entre boscos i prats. Després de passar l'ermita de Sant Maurici, en comptes d'arribar a l'estany, trenquem a mà esquerra i arribem al refugi Ernest Mallafré. Segellem i agafem lloc per dormir. Fem un volt per l'estany, juguem al SET amb uns nanos d'una agrupació escolta i a les 7 tocades sopem. Sopa, amanida, carn i postres. A les 10 en punt, tot tancat i a dormir. Faltava poc per començar veritablement els Carros de Foc.

Us deixo unes fotografies i l'enllaç al wikiloc de la ruta de pujada. En total, uns 55 minuts de camí per superar uns 200 metres de desnivell en poc més de 4 quilòmetres.