divendres, 30 de setembre del 2011

L'anglès, de cap a caiguda

Anem per parts. En les darreres oposicions de magisteri de llengua estrangera (la gran part d'anglès), no s'han cobert les places a causa del baix nivell que mostraven els aspirants. Cal recordar que abans existia la diplomatura de Magisteri en Llengua estrangera. 

Actualment, s'han eliminat les especialitats (primària, infantil, música, anglès ...) i tothom fa un Grau en Magisteri. Si abans el nivell d'anglès ja era penós, imagineu-vos ara. I després diuen que volen potenciar l'anglès a primària. Amb quins mestres? Amb quin nivell? Amb el nivell d'anglès de Batxillerat. En aquest país, o t'apuntes a una acadèmia a aprendre anglès o no vas enlloc.

La formació de nous mestres relega l'aprenentatge de l'anglès

El model de formació generalista de les futures fornades de mestres amenaça de desactivar els avanços que s'havien registrat en els últims anys per la presència de l'anglès a les aules de primària. Aquesta és si més no una opinió cada vegada més estesa entre el col·lectiu de professors universitaris que exerceixen a les facultats de Ciències de l'Educació. Un cop abolida la diplomatura de Magisteri i desaparegudes ja les antigues especialitats (llengües estrangeres, música, plàstica i educació especial) els actuals estudiants de grau -la primera promoció obtindrà el títol el juny del 2013- hauran cursat en el millor dels casos una menció (30 crèdits europeus entre un total de 240) com a única preparació lingüística que els ha de permetre parlar i ensenyar anglès. Aquest és un bagatge de totes totes insuficient per poder complir la seva missió a les aules, segons el parer de la majoria dels responsables acadèmics consultats.


La «tragèdia», segons el terme utilitzat per una de les fonts, és que els estudiants accedeixen als estudis amb un nivell baix de llengua estrangera i que, malgrat que sobre el paper no podrien aconseguir el títol sense justificar que han adquirit un grau mitjà en un idioma estranger, a la pràctica l'Administració no ha previst cap mecanisme perquè hagin d'acreditar de forma obligatòria que estan en possessió d'aquests coneixements.


http://estaticos.elperiodico.com/resources/jpg/8/4/1317334192848.jpg