divendres, 9 de febrer del 2007

boicot a kelme


Amb Oleguer, per la llibertat d’expressió.
Protesta massiva a : http://web.partal.cat/oleguer/
Passa-ho! Contra la llei del silenci!

+Veure les signatures
Links relacionats:
+ Kelme, l'empresa que el PP va treure del pou
+ La bona fe, article d'Oleguer Presas
+ Represàlia a Oleguer, article a El Periódico
+ Qui hi ha darrere de Kelme?, Llibertat.cat

1 comentari:

Antoni Puig Solé ha dit...

Kelme acaba de trencar de forma unilateral el contracte que havia signat amb Oleguer Presas. La causa, segons ha comunicat la marca per mitja de la COPE, han estat unes declaracions i un article del futbolista on reflexionava sobre la situació del etarra De Juana Chaos i es preguntava sobre el per què la justícia mostra diferents graus de severitat depenent de l’acusat.
Kelme es una empresa del País València que té la seu a Elx (Alacant). Però, malgrat aquesta ubicació geogràfica, la seva pàgina Web es pot llegir únicament en llengua castellana i en llengua anglesa; en canvi no es possible llegir-la en català (o valència si així es vol anomenar la llengua parlada a Elx). Aquesta empresa, com ens explica una article publicat a ”El Periódico” s’ha beneficiat d’ajuts públiques i intenta fer-se publicitat a traves de l’esport.
Considerar que els esportistes són únicament uns subjectes que competeixen aferrissadament entre ells per poder guanyar, utilitzar-los com a model per vendre sabates i altres materials i privar-los a la vegada del dret a expressar-se, és quelcom contrari a les llibertats més elementals i fins i tot atenta contra la dignitat humana.
En moltes ocasions hem vist esportistes fent pública la seva opinió política. Alguns, per exemple, van donar suport a la constitució europea; d’altres han pres posició a favor de tal o tal candidat electoral, i ningú s’escandalitza. Aleshores, perquè ara hem de presenciar tot aquest enrenou?. Seguint el mateix raonament d'Oleguer Presas sobre la justícia, podríem dir que en relació a les opinions polítiques dels esportistes també hi ha diferents graus de severitat.
Això no seràbenefiós per la marca. Per aquesta raó, crec que darrera hi han les pressions del PP valencià i de les institucions on governa.
El producte que comercialitza Kelme és sensible a l’opinió dels consumidors, i aquests majoritàriament són joves. D’aquí ve el patrocini a determinats esportistes, en els que motls joves s’emmirallen. Potser ja va sent hora de que tots, joves i no joves, ens comencem a organitzar com a consumidors. Darrera de la compra hauria d’haver-hi la nostra consciència.