divendres, 13 de juliol del 2012

Ruta per les Gavarres. De la Bisbal a Palafrugell.

Dimecres vaig fer una ruta que feia temps que m'havia proposat. Sortir de casa i arribar a Palafrugell (concretament a l'Institut de la Mireia) corrent per les Gavarres. A les 9 tocades, amb la camelback a l'esquena amb dos litres d'aigua, un plàtan i alguna barreta energètica, enfilo cap a Fonteta passant per la Bisbal. Fins al quilòmetre 4, un cop passat Fonteta, tot és asfalt i, per sort, ja no el tornraré a trobar fins a Mont-ras. Això voldrà dir que ja queda menys per arribar.

Un cop arribat a Fonteta, enllaço amb el camí que he fet molts cops per pujar a Fitor. Seguim el PR-C 104 i passem per la Hípica, la pujada fins la Creu dels Frares, la Pujada Rossa fins al Mas Cals. Un cop al mas, només queden poc menys de dos quilòmetres per arribar a Fitor, primera aturada del dia. Hi arribo després de fer gairebé 10 quilòmetres i mig en poc més de 55 minuts. Descans, alguna fotografia i cap al Puig Cargol. No és que vingui de pas anar-hi però sé que no és gaire lluny, em fa gràcia anar-hi i fa tres anys vaig treballar a Calonge i l'institut portava aquest nom. Surto en direcció a Can Puig per un corriolet però ràpidament agafo un camí principal que creua totes les Gavarres pel mig (va fins a Santa Llúcia i també fins al coll de Vicenç). Passo per Can Ribot i,després d'una forta pujada, acabo arribant al Puig Cargol (que no té forma de cim ni res sinó que el camí veus que torna a fer baixada). Gairebe 13 quilòmetres en gairebé una hora i quart.

I d'aquí queda la baixada. Torno a recular fins gairebé Fitor però em desvio per anar a Mas Plaja. A partir d'aquí, camí nou. Normalment segueixo cap als camps de la Cadena per tornar a Fonteta però avui segueixo el PR-C 105 direcció Mont-Ras. Al cap de poc passo pel Mas Petit i, després de passar el Coll de Vicenç, arribo a Mas Torroella. A partir d'aquí s'intensifica la baixada amb alguna pendent cap amunt. El sol i l'absència d'ombra fa que la calor ja comenci a ser intensa. Just al quilòmetre 20 arribo al Coll de la Boquera i em torno a parar a fer un mos. Un plàtan i un bon glop d'aigua. Els dos litres d'aigua es van acabant però en principi no queda gaire fins a Palafrugell. Torno a arrencar i, després d'una forta baixada, arribo de cop a Mont-ras. Un altre cop l'asfalt i en menys de dos quilòmetres arribo a l'IES Baix Empordà de Palafrugell després de 23'5 quilòmetres en poc més de 2h i 7m.

Us deixo algunes fotografies i un enllaç al wikiloc per si algú ho vol fer.