dimarts, 17 de juliol del 2012

Ruta ciclística per les Gavarres

Després de les diverses rutes que he fet, tant a peu com amb bici, per les Gavarres, avui he volgut fer una volta força completa de la part oriental de les Gavarres (de la carretera de la Ganga cap a l'est) amb bicicleta. He sortit tocades les nou direcció Sant Pol per la Font de l'Arbre, Can Molinetes i el Mas Estrabau pujant pel camí que hi ha just al costat del Pou del Glaç. Un cop agafat el camí principal, un gir cap a la dreta per enfilar com si anéssim a Santa Llúcia tot deixant enrera Can Rafelet. . Aquí les rampes són força considerables i el plat petit i el pinyó gran ja feien feina. Un cop deixes la trenca que els cotxes baixarien cap a Santa Llúcia, la pujada forta s'acaba però no els tobogans. Passem per Can Pugnau, que està en rehabilitació, i arribem a La Cavorca. Aquí tenim opcions a escollir. Cap a l'esquerra aniríem a Mas Cals (és per on vam baixar el dia que ens vam trobar el rally per les Gavarres), cap a la dreta cap al coll de la Ganga i el Puig d'Arques i recte aniríem a buscar el camí que també surt del coll de la Ganga i et fa la volta per les Gavarres. He optat per aquesta darrera opció. Ja en el camí principial, els tobogans no desapareixen i la volta per les Serres de Fitor s'acaba fent una mica llarga. A més, he intentat seguir una ruta BTT que m'ha dut fins les Fonts de Fitor (hi ha una petita imatge d'una mare de déu) però he acabat reculant i he enllaçat amb el camí que vaig fer la setmana passada corrent per arribar al Puig Cargol. Un cop arribat al pla del Descàrrec, he anat fins a Can Puig i el dolmen del Llobinar i he intentat seguir un altre cop la ruta BTT que m'hauria portat un altre cop fins a les Fonts de Fitor. He optat per no seguir-ho i recular. En comptes d'arribar a Fitor, he girat enrera i he agafat el camí que utilitzen els cotxes per anar a Fitor des de Fonteta, tot passant per les planes d'en Torroella i ben aprop del Mas Estanyet fins arribar al coll de Vicenç, al costat de cal Carrony. D'aquí faltava ben poc per arribar al Camp de la Cadena a través d'una baixada on tenia ben aprop el Mas Petit d'en Plaja. Per fer la volta una míca més llarga i dura, en comptes de baixar a Fonteta pel camí principal he optat per fer la ruta dels dòlmens i baixar pel camí d'El Falguerar. Un cop arribat a Fonteta, asfalt fins la Bisbal en dues hores i quart i una mica més de 32 quilòmetres.

Us deixo l'enllaç del wikiloc i una mostra de fotografies.