dissabte, 12 de juny del 2010

no només els alumnes tenen problemes de comprensió ...

Detecten errors en les proves de la selectivitat de Química i Història de l'Art

A la prova de Química, per exemple, en l'apartat B de la pregunta 4 hi faltava el valor d'una constant, que complicava molt la possibilitat de respondre-la. Aquesta constant era la de l'enunciat de la pregunta 5, tot i que en la prova aquest detall no s'explicava enlloc. En alguns dels centres es va detectar l'error i se'n va informar els alumnes quan faltava poc menys de mitja hora per concloure l'examen, i mentre que els estudiants que encara eren a l'aula van poder fer les correccions oportunes, els que ja havien entregat la prova no van poder comptar amb aquesta oportunitat.

Pel que fa a l'examen d'Història de l'Art, els estudiants havien d'analitzar una de les versions del quadre "Sol ixent", de Monet. A la prova, però, hi apareixia una altra versió del quadre, que no era la que entrava al temari de la selectivitat. A la versió de l'examen hi predominaven els vermells i els taronges, tons càlids, mentre que a la versió que els estudiants s'havien preparat els protagonistes són els tons més freds, de verds i blaus. Davant d'aquesta diferència alguns dels estudiants van optar per fer l'anàlisi del quadre que s'havien preparat, mentre que d'altres es van basar en la versió de l'examen, i fins i tot n'hi va haver que van preguntar en quin dels dos quadres s'havien de basar per fer la prova.

El Departament d'Innovació, Universitat i Empresa, per la seva banda, ha reconegut que la reproducció del quadre de Monet "no era exacta", però ha explicat que en cap cas afectava el desenvolupament de la prova perquè no es demanava fer "una anàlisi cromàtica". Pel que fa a la prova de Química, el departament ha assegurat que l'apartat B de la pregunta 4 es podia respondre sense aquesta constant, malgrat que reconeix que "era més difícil". A més, la Generalitat evita parlar d'"errors" i només considera que s'han produït algunes "contingències" que els correctors de les proves estudiaran en els propers dies per valorar com es resol el problema. En aquest sentit, assegura que es redistribuiran els punts de la prova per evitar que cap alumne en surti perjudicat, tot i que no ha explicat de quina manera s'aplicarà aquesta redistribució.

TELENOTICIES


Les dues versions del quadre "Sol ixent" de Monet