Els alumnes de quart d’ESO tindran una avaluació externa
L’avaluació dels resultats del procés d’aprenentatge escolar s’ha convertit en una obsessió recurrent per part del titular de la Conselleria d’Educació, Ernest Maragall. Després de la implantació d’una prova general externa (tutelada i corregida per professorat aliè al centre) per a l’alumnat que acaba l’ensenyament primari, a què es van enfrontar per primera vegada els alumnes de sisè a començaments del mes de maig passat, ara se substituïrà per un examen equivalent al final de l’ESO, segons va avançar ahir Maragall en el transcurs d’una conferència que va pronunciar a l’auditori del Palau de la Generalitat.
El conseller va avançar que s’avaluaran «les competències bàsiques i la cultura general» i que el resultat «no incidirà, si més no directament, en l’obtenció del graduat de secundària», un títol que un de cada quatre estudiants matriculats en aquesta etapa no arriba a obtenir. La prova, amb una primera edició que s’anuncia per als alumnes de quart d’ESO escolaritzats als centres públics i concertats durant el curs 2010-2011, «tindrà utilitat per als anys següents, perquè els centres estableixin prioritats d’actuació, millorin el que sigui necessari millorar i reforcin els programes específics de transició en el món del treball, la innovació, la formació i l’organització», va argumentar Maragall.
Va emmarcar aquesta iniciativa dins la voluntat política de «parlar menys de processos educatius», que l’Administració s’escarrassa a controlar, «i més de resultats», que la mateixa Administració «està molt lluny de conèixer», segons va arribar a asseverar en un altre moment de la seva intervenció. Si es formen ciutadans que no tenen «un domini real de la lectura, l’escriptura, les matemàtiques i uns mínims coneixements culturals i científics, i si el percentatge de graduats, no només en l’ESO, sinó també en les ensenyances postobligatòries, no és molt més elevat, haurem fracassat», va admetre.
El conseller va avançar que s’avaluaran «les competències bàsiques i la cultura general» i que el resultat «no incidirà, si més no directament, en l’obtenció del graduat de secundària», un títol que un de cada quatre estudiants matriculats en aquesta etapa no arriba a obtenir. La prova, amb una primera edició que s’anuncia per als alumnes de quart d’ESO escolaritzats als centres públics i concertats durant el curs 2010-2011, «tindrà utilitat per als anys següents, perquè els centres estableixin prioritats d’actuació, millorin el que sigui necessari millorar i reforcin els programes específics de transició en el món del treball, la innovació, la formació i l’organització», va argumentar Maragall.
Va emmarcar aquesta iniciativa dins la voluntat política de «parlar menys de processos educatius», que l’Administració s’escarrassa a controlar, «i més de resultats», que la mateixa Administració «està molt lluny de conèixer», segons va arribar a asseverar en un altre moment de la seva intervenció. Si es formen ciutadans que no tenen «un domini real de la lectura, l’escriptura, les matemàtiques i uns mínims coneixements culturals i científics, i si el percentatge de graduats, no només en l’ESO, sinó també en les ensenyances postobligatòries, no és molt més elevat, haurem fracassat», va admetre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada