dilluns, 23 d’abril del 2007


PASSA-HO!

Un altre apassionant debat

IU FORN

Em dic Florolos Puig i sóc usuari de Renfe des que vaig néixer ara fa 83 anys. La meva mare estava embarassada de dos mesos i va dir al meu pare: "Francisco, demà agafo el tren i me'n vaig a veure la tieta Tecla". Al cap d'una hora de trajecte va passar alguna cosa amb la catenària i el tren va aturar-se. I allà som encara. La meva mare, pocs anys abans de morir aquí al vagó, va explicar-me que l'any 1957 va passar un revisor dient que n'hi havia per a una mitja horeta. Jo sempre he pensat que aquell home no tenia gaire bona informació. Ara ha passat el seu fill (el del revisor) i diu que potser sortirem d'aquí a cinc minuts, però no m'ho acabo de creure.

Com pot imaginar, els voltants del tren han canviat molt en aquests 83 anys. Quan jo era petit, tot això eren camps. Ara som al centre d'una ciutat que, la veritat, no recordo com es diu. És que surto poc. I miri que els veïns m'han convidat vegades a sopar a casa seva... és clar, s'ha creat una relació d'amistat. Però mai he acceptat perquè, com deia la meva mare, al cel sia: "Nen, no baixis mai del tren, no fos cas que en aquell moment engegui i et deixi a baix".

Els que vivim aquí al vagó ara estem molt contents perquè diu que a partir del juny Renfe ens donarà un bitllet gratuït si els retards superen els 15 minuts. Home (i dona) jo hauria preferit l'import del bitllet en metàl·lic, però pitjor és res, oi? Ara bé, el que encara ens agrada més és aquesta discussió tan apassionant entre PSC i CiU sobre el traspàs de la gestió de Rodalies: que si "elConstitucionalvadirl'any96 quevosaltrespodíeuhaverexigitrodalies inovaufer-ho, elis elis". Que "síperòqui manavaaMadritéreuvosaltresosiguique millorcallarperquèlasentènciavaserelfruit d'unrecursnostre, llestos i a la profe aneu". Quin nivell, oi?

Com pot imaginar, després de 83 anys aturats, el debat infantil sobre qui té la culpa del desastre i no sobre qui en té la solució ens emociona. Ui, esperi que sembla que engeguem... Doncs no, ha estat una falsa alarma.

AVUI