Iberia investiga si treballadors de l´aeroport de Girona van participar a la vaga del Prat
Alguns dels treballadors de l´aeroport de Girona podrien haver ajudat els empleats de les instal·lacions del Prat a muntar l´espectacular i polèmica vaga el 28 de juliol passat, i que va acabar amb l´ocupació de la pista barcelonina. De moment és només una possibilitat, però Iberia ja està investigant si això va succeir per «depurar responsabilitats» i determinar el grau de planificació que tenia l´operació dels treballadors.
La preocupació de la companyia Iberia per saber com va ser i qui va participar activament en la vaga del Prat és més que patent. L´empresa considera d´una gran gravetat els fets i estan disposats a arribar fins on calgui. Tant és així que les directrius des dels més alts estaments de l´empresa van encaminades directament a conèixer el més ràpidament possible, tots els detalls de la vaga i també els noms dels empleats que van moure el conflicte. En unes cartes enviades pel director de Recursos Humans i el subdirector d´Explotació d´Aeroports als directius de Barcelona desvetllades ahir pel diari El Mundo, aquests objectius queden més que clars. Les missives adverteixen que volen saber els noms dels instigadors de la vaga, dels que van dirigir l´operació i els detalls de tots els incidents en cadascun dels departaments de l´aeroport del Prat.
A més de mostrar aquestes preocupacions entre els alts càrrecs de l´empresa aèria, una de les cartes deixa clar que les investigacions no es limiten als treballadors de Barcelona. «Precisem saber si en el transcurs dels fets -la vaga i l´ocupació de la pista- hi va ser present o va participar algun treballador d´Iberia que no pertany a la plantilla de Barcelona». Així de clar ho demana en la missiva datada en 2 d´agost i enviada al delegat de l´aeroport de Barcelona pel subdirector d´Explotació de la companyia.
Iberia va confirmar ahir a Diari de Girona que la investigació en aquest sentit està oberta i que, tal i com es diu a aquesta comunicació interna, la participació de gent d´altres centres de la companyia és una de les qüestions que s´està intentant esbrinar. De la mateixa manera, Iberia no va voler donar més detalls sobre aquesta investigació. No obstant això, va confirmar que dins les possibilitats amb les quals es podria estar treballant, es troba l´aeroport de Girona.
I és que, com mana la lògica, és més fàcil pensar que d´haver-hi hagut treballadors d´altres centres que van anar fins a Barcelona el dia de la polèmica vaga d´Iberia, serien dels aeroports més propers, el de Girona i el de Reus. Així doncs, Iberia deu estar, a hores d´ara, intentant esbrinar si algun dels treballadors de Vilobí va anar fins al Prat el 28 de juliol i, en cas de detectar aquesta situació, voldrà coneixer la seva identitat per incloure´l en el llistat de noms als que poder imputar la responsabilitat dels fets. No obstant això, Iberia també va voler deixar clar que el de Girona pot estar sent investigat «de la mateixa manera que qualsevol altre aeroport».
Per la seva part, AENA (Aeroports Espanyols i Navegació Aèria), que gestiona les instal·lacions de Vilobí, no va voler ahir fer cap tipus de declaració al respecte al·legant que tot és «causa d´un conflicte intern d´Iberia». Tot i així, l´empresa pública va voler deixar clar que, en cas que hi haguessin hagut empleats gironins que es traslladessin al Prat, «l´aeroport de Girona va funcionar amb bé, sense cap problema i amb tota normalitat».
Sigui com sigui, Iberia també assegurava ahir que la seva principal preocupació és «tancar bé i el més aviat possible la investigació per depurar responsabilitats amb els expedients disciplinaris corresponents». I és que, si es confirma finalment que treballadors d´altres aeroports van acudir a Barcelona a donar suport a la vaga, podria prendre més força la hipòtesi de que l´ocupació de la pista del Prat va ser una acció premeditada i preparada.
DIARI DE GIRONA
Alguns dels treballadors de l´aeroport de Girona podrien haver ajudat els empleats de les instal·lacions del Prat a muntar l´espectacular i polèmica vaga el 28 de juliol passat, i que va acabar amb l´ocupació de la pista barcelonina. De moment és només una possibilitat, però Iberia ja està investigant si això va succeir per «depurar responsabilitats» i determinar el grau de planificació que tenia l´operació dels treballadors.
La preocupació de la companyia Iberia per saber com va ser i qui va participar activament en la vaga del Prat és més que patent. L´empresa considera d´una gran gravetat els fets i estan disposats a arribar fins on calgui. Tant és així que les directrius des dels més alts estaments de l´empresa van encaminades directament a conèixer el més ràpidament possible, tots els detalls de la vaga i també els noms dels empleats que van moure el conflicte. En unes cartes enviades pel director de Recursos Humans i el subdirector d´Explotació d´Aeroports als directius de Barcelona desvetllades ahir pel diari El Mundo, aquests objectius queden més que clars. Les missives adverteixen que volen saber els noms dels instigadors de la vaga, dels que van dirigir l´operació i els detalls de tots els incidents en cadascun dels departaments de l´aeroport del Prat.
A més de mostrar aquestes preocupacions entre els alts càrrecs de l´empresa aèria, una de les cartes deixa clar que les investigacions no es limiten als treballadors de Barcelona. «Precisem saber si en el transcurs dels fets -la vaga i l´ocupació de la pista- hi va ser present o va participar algun treballador d´Iberia que no pertany a la plantilla de Barcelona». Així de clar ho demana en la missiva datada en 2 d´agost i enviada al delegat de l´aeroport de Barcelona pel subdirector d´Explotació de la companyia.
Iberia va confirmar ahir a Diari de Girona que la investigació en aquest sentit està oberta i que, tal i com es diu a aquesta comunicació interna, la participació de gent d´altres centres de la companyia és una de les qüestions que s´està intentant esbrinar. De la mateixa manera, Iberia no va voler donar més detalls sobre aquesta investigació. No obstant això, va confirmar que dins les possibilitats amb les quals es podria estar treballant, es troba l´aeroport de Girona.
I és que, com mana la lògica, és més fàcil pensar que d´haver-hi hagut treballadors d´altres centres que van anar fins a Barcelona el dia de la polèmica vaga d´Iberia, serien dels aeroports més propers, el de Girona i el de Reus. Així doncs, Iberia deu estar, a hores d´ara, intentant esbrinar si algun dels treballadors de Vilobí va anar fins al Prat el 28 de juliol i, en cas de detectar aquesta situació, voldrà coneixer la seva identitat per incloure´l en el llistat de noms als que poder imputar la responsabilitat dels fets. No obstant això, Iberia també va voler deixar clar que el de Girona pot estar sent investigat «de la mateixa manera que qualsevol altre aeroport».
Per la seva part, AENA (Aeroports Espanyols i Navegació Aèria), que gestiona les instal·lacions de Vilobí, no va voler ahir fer cap tipus de declaració al respecte al·legant que tot és «causa d´un conflicte intern d´Iberia». Tot i així, l´empresa pública va voler deixar clar que, en cas que hi haguessin hagut empleats gironins que es traslladessin al Prat, «l´aeroport de Girona va funcionar amb bé, sense cap problema i amb tota normalitat».
Sigui com sigui, Iberia també assegurava ahir que la seva principal preocupació és «tancar bé i el més aviat possible la investigació per depurar responsabilitats amb els expedients disciplinaris corresponents». I és que, si es confirma finalment que treballadors d´altres aeroports van acudir a Barcelona a donar suport a la vaga, podria prendre més força la hipòtesi de que l´ocupació de la pista del Prat va ser una acció premeditada i preparada.
DIARI DE GIRONA
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada