dimecres, 9 d’agost del 2006

Els venedors desaconsellen ara la compra de cotxes dièsel

Els venedors d'automòbils ara desaconsellen la compra de cotxes dièsel excepte en casos molt concrets. L'auge d'aquest tipus de vehicles de gasoil entre els consumidors espanyols ha fet que el 69,1% dels turismes matriculats durant l'any 2005 utilitzessin motors dièsel, malgrat que el cost d'adquisició sol ser més alt. En només dos anys, les vendes d'automòbils alimentats amb gasoil han augmentat un 26%, amb més d'1,1 milions de vehicles venuts el 2005.
La Federació d'Associacions de Concessionaris d'Automoció (Faconauto) considera que si es fan menys de 30.000 quilòmetres a l'any no és rendible la compra d'un automòbil de gasoil. En concret, un estudi encarregat per aquesta patronal a MSI calcula que els costos d'un cotxe de gasolina en un període de quatre anys són gairebé 2.400 euros més baixos de mitjana que els d'un dièsel similar i que l'estalvi per consum de carburant no compensa aquesta diferència.

CASOS CONCRETS
La compra d'un vehicle dièsel pot convenir en el cas que es facin molts quilòmetres (uns 30.000 a l'any) o que existeixin diferències molt importants de consum amb l'equivalent de la marca. En el cas d'alguns monovolums grans o tot terrenys, el vehicle similar de gasolina pot consumir fins al doble de combustible.
Entre els cotxes més petits, els denominats del segment A, la implantació dels motors de gasoil és mínima (0,17%), igual que en els vehicles més cars (0,12%). Per la patronal, els cotxes de gasolina, encara que consumeixen més, "són més amigables amb el medi ambient i necessiten un manteniment més reduït, així com menys nombre de peces i més barates".
"És una incògnita saber quin impacte tindran en el mercat mesures com el carnet per punts, que tendeixen a fomentar una conducció més tranquil.la, els cotxes automàtics i els familiars", explica Romero-Haupold, que reconeix que els fabricants mantenen una aposta decidida
pel desenvolupament dels motors de gasoil que ha permès la millora de les seves prestacions, la reducció de la sonoritat i la molesta pudor de gasoil.
Tampoc s'ha d'oblidar que els vehicles de gasoil tenen una vida útil sensiblement més llarga que els altres i que disfruten d'un preu de venda en el mercat de segona mà també més elevat.
En els cinc primers mesos de l'any el consum de gasolines ha caigut el 4,2%, mentre que el de gasoil d'automoció ha crescut el 6,6%. El consum de gasoil d'automoció quadruplica el de gasolines, en gran mesura gràcies al sector del transport, que entre els seus professionals troba els principals defensors de les mecàniques de gasoil.

EL PERIODICO