divendres, 10 de maig del 2013

Del camí de Notaries al Puig d'Arques passant per Can Mercader, Mas Mates i Can Genoer

SORTIDA: Trencant del camí del Mas Forn del Vidre
ARRIBADA: Mateix lloc
RECORREGUT: 13'12 quilòmetres
ENLLAÇ: http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=4454340


Deixo el cotxe just on hi ha el trencant per anar al Mas Forn del Vidre. Començo a tirar camí amunt fins arribar al Coll Bregó. Des d'aquí em dirigeixo cap a Can Mercader, deixant a mà esquerre un corriol que va cap a les roqueres d'en Mercader. Quan ja veia Can Mercader he vist per primer cop un senglar per les Gavarres. Ha creuat el camí a uns deu metres davant meu. M'he espantat un xic però crec que el senglar encara ho ha fet més ... Passat el mas, el suro i la seva bassa em dirigeixo cap al creuament de camins on pots anar a Can Font, Mas Mates o Can Coia. Escullo el del Mas Mates veient abans com encara hi ha restes de les marques de la Caminada de Llagostera a La Bisbal. Estic encantat que s'hi facin excursions i es marquin camins però després treiem les marques ... M'enfilo cap al Mas Mates, deixo a mà dreta el corriol que porta a la font dels Músics. Passant el mas hi ha penjat en un arbre un full de paper on demana netedat al bosc. Cal ser net i polit a bosc! Avui he volgut anar a veure Can Genoer perquè sempre hi veia el senyal però mai hi arribava. Sé que hi ha un corriol que porta de Can Genoer a Can Caçà però, segons la Cuca de llum, està ben embardissat. Un altre dia serà. He vist la font i l'arboç de Can Genoer ben ufanós. A Can Genoer he vist que hi ha dos masos i un que està a mig arreglar porta el nom de Can Gabarra. Aquí dins hi ha algun matalàs i fins i tot hi ha els tubs passats de l'electricitat. Reculant he tornat a agafa el camí principal i abans d'arribar a la castanyeda d'en Genoer he fotografiat una edificació petita que no sé ben bé què és. Els experts de les Gavarres ja mirareu les fotos a veure si ho sabeu. Un cop a la castanyeda, he agafat un petit corriol que surt a mà esquerra i que m'ha acabat portant a uns ruscs d'abelles. Dubte resolt. I d'aquí cap als Plans de Can Sabater passant per la bellesa arquitectònica de la pista de color vermell que porta al Puig d'Arques i baixada per la Directíssima fins a Coll Bregó, passant per corriols que van a les roqueres i un que va a la font Torroella i al Saplà del Mas Sàbat. Arribada al coll Bregó i d'aquí cap al cotxe.

 El Coll Bregó


Can Mercader. 50 metres abans m'he trobat un senglar creuant el camí





Mas Mates


Can Genoer



Can Gabarra? Just al costat de Can Genoer. A l'interior hi ha obres fetes de remodelació, amb tubs de corrent inclosos.