diumenge, 17 d’abril del 2011

Crònica de la mitja marató d'Olot

Avui he participat en la meva 20a mitja marató des que vaig iniciar-me en aquesta distància a Banyoles el 2001. És la quarta de la temporada (a més de Ripoll, Granollers i Banyoles) però, si tot va bé, n'acabaran sent cinc ja que el primer de maig participaré a la mitja marató d'Empúries. A Olot ha estat la meva quarta participació, baixant en tres minuts la marca de l'any passat i en dos respecte la de Banyoles de fa un mes i mig.
La marca ha estat molt bona, quedant en la segona millor marca personal amb un temps d'1h32m29s, a 45 segons del meu millor temps de Granollers l'any 2009.
Com que era la quarta vegada que la feia i el recorregut no ha variat, en tot moment sabia amb què em trobaria davant. Sortida a ritme de 4m30s amb en Carles però que s'ha anat reduint fins a 4m20s en els sis primers quilòmetres. A partir del 7è, el recorregut tirava amunt, reduint el ritme fins a 4m34s. El tram central de la mitja marató hem mantingut els quatre minuts i mig per quilòmetre. Però tot el que puja baixa i tornant el ritme s'ha accelerat, arribant a fregar els 4 minuts per quilòmetre durant una bona estona. En Carles, que tenia el tendó d'aquil·les tocat, ha hagut de reduir el ritme i m'he quedat sol, envoltat però d'altres atletes. Petita crisi al km17, coincidint amb una petita pujadeta i amb el darrer control, per acabar els tres últims quilòmetres donant tot el que es tenia per arribar a meta amb la marca d'1h32m29s, a un ritme de 4m22s. En Carles ha arribat tres minuts més tard i destacar l'estrena d'en Jordi Cardona en aquesta distància amb un temps gens menyspreable d'1h55m.
Al final, espatlla i cap a casa classificat en lloc 119 d'un total de 676. Les classificacions les podeu trobar aquí i el perfil altimètric i la ruta en google maps, així com els temps de pas aquí.

La pròxima cursa serà, si tot va bé, Bellcaire el dilluns de Pasqua per rodar i preparar la Mitja Marató d'Empúries, darrera fita de la temporada.

Quan en Carles em passi fotos les penjaré.

1 comentari:

Carles Fages ha dit...

és Jordi Cardona