Els exàmens de primària, més fàcils
La prova de nivell va ser senzilla. A català van fer un dictat, lectura i comprensió de dos textos i una redacció de 10 línies. No hi havia qüestions d’ortografia ni de sintaxi.
“Molt fàcils”. Els alumnes de sisè de primària que ahir es van sotmetre a l’avaluació de nivell, que ha de revelar si han assolit o no les competències mínimes que se suposa que han de tenir per passar a l’ESO, van trobar les proves de llengua catalana i matemàtiques molt assumibles. A les proves de català (o aranès a la Vall d’Aran) i matemàtiques, que es van fer ahir, les seguiran avui les proves de llengua castellana i estrangera (majoritàriament anglès). “Realment no tenien cap complicació”, va explicar ahir la Berta, una alumna de sisè del col·legi Reina Violant del barri de Gràcia, que va assegurar que “la nostra tutora ens havia preparat per a preguntes molt més complicades”. Passats els nervis del primer dia, la majoria d’estudiants de sisè reconeixien ahir que, sobretot, els havia neguitejat el fet que hi hagués un professor o professora “de fora” fent-los la prova.
AVUI
Quina és la solució perquè no passi com l'any passat i un 25% de l'alumnat no tingués els coneixements mínims per passar a l'ESO? Molt fàcil. Baixem el nivell de la prova i llestos.
La prova de nivell va ser senzilla. A català van fer un dictat, lectura i comprensió de dos textos i una redacció de 10 línies. No hi havia qüestions d’ortografia ni de sintaxi.
“Molt fàcils”. Els alumnes de sisè de primària que ahir es van sotmetre a l’avaluació de nivell, que ha de revelar si han assolit o no les competències mínimes que se suposa que han de tenir per passar a l’ESO, van trobar les proves de llengua catalana i matemàtiques molt assumibles. A les proves de català (o aranès a la Vall d’Aran) i matemàtiques, que es van fer ahir, les seguiran avui les proves de llengua castellana i estrangera (majoritàriament anglès). “Realment no tenien cap complicació”, va explicar ahir la Berta, una alumna de sisè del col·legi Reina Violant del barri de Gràcia, que va assegurar que “la nostra tutora ens havia preparat per a preguntes molt més complicades”. Passats els nervis del primer dia, la majoria d’estudiants de sisè reconeixien ahir que, sobretot, els havia neguitejat el fet que hi hagués un professor o professora “de fora” fent-los la prova.
AVUI
Quina és la solució perquè no passi com l'any passat i un 25% de l'alumnat no tingués els coneixements mínims per passar a l'ESO? Molt fàcil. Baixem el nivell de la prova i llestos.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada