diumenge, 28 de juny del 2009

l'apunt

Mala llet

Els confesso que tot just aquesta setmana he estrenat la màquina expenedora de llet que s'ha fet tan famosa darrerament. És un bon invent. Et costa igual de cara que en algun altre lloc però la llet té gust de llet. I amb l'argument aquest que estàs contribuint a salvar no sé quants pagesos, te'n vas amb la sensació que acabes de fer un bé a la humanitat. Però jo em vaig fixar en un altre detall, de la màquina. Vaig anar a la de Cassà de la Selva. I saben què? La màquina expenedora ja té tres o quatre cops de roc en els vidres, just en l'espai on s'expedeixen els envasos de plàstic o vidre. L'home que anava just davant meu em va explicar que hi eren pràcticament des del primer dia. I jo em pregunto: i què en treu, el desgraciat que comença a tirar cops de pedra contra la màquina? És una protesta contra els pagesos? O, simplement, es tracta d'una bretolada sense solta ni volta? D'un il·lús que simplement apedrega la màquina per simple diversió? Tira pedres, també, als vidres del menjador de casa seva? A mi em costa d'entendre. Però vaja, si hi ha qui expedeix llet, no sé per què m'estranya que hi hagi qui expedeix mala llet.

EL PUNT