diumenge, 23 de juny del 2013

Cap de setmana a l'Alta Garrotxa: Mare de Déu del Mont i Sadernes

Aprofitant que dilluns és Sant Joan i que la revetlla la passarem a la Bisbal, entre ahir i avui hem visitat una zona propera a casa però que no hi havíem estat mai: l'Alta Garrotxa.

Ahir vam anar amb cotxe fins al Santuari de la Mare de Déu del Mont. Suposo que de petit hi havia estat però no ho recordava. Un cop allà, la Mireia agafa la camelback (millor que no porti gaire pes ...) i jo la motxilla i comencem a fer una ruta circular. Baixem fins al monestir benedictí de Sant Llorenç de Sous i d'aquí seguim la carretera fins a la trenca de Mas Falgars. Arribem al mas, passem per la capella de l'Anunciació, una sèrie de roures monumentals i un forn de calç. Dinem i seguim pujant passant per una fageda ombrívola que s'acaba convertint en una fageda. En aquest tros, la Mireia pateix una mica però no deixa d'inventar-se corriolets inexistents. Finalment, arribem al Mont un altre cop on visitem la cambra on Mossèn Cinto Verdaguer es va inspirar per escriure Canigó. Us deixo l'enllaç de la ruta i fotografies.

Hem passat la nit al càmping de Montagut i, després d'esmorzar i desparar-ho tot, hem anat fins a Sadernes. Hem deixat el cotxe i la intenció era arribar fins a Sant Aniol d'Aguja. Hem començat per la pista creuant la riera de Sant Aniol un parell de cops pel pont dels Aubes i el d'en Valentí, arribant fins a l'Hostal de la Bruta o de les Mosques. Just abans del pont, el camí està vallat perquè fa un temps es va estimbar una màquina que estava arranjant el camí ... i, evidentment, encara hi és. El dia s'ha anat ennuvolant i al final hem decidit girar cua i deixar Sant Aniol d'Aguja per un altre dia. Segurament, però, hi tornarem amb algú més. Us deixo l'enllaç de la ruta i més fotografies.

Mira com descansen elles ...